P.V. gekregen tijdens autopech!

cindy2103
Topic Starter
Berichten: 4

P.V. gekregen tijdens autopech!

#1 , 23 apr 2012 12:59

Beste mensen,

Mijn maandag is goed begonnen, niet dus!
Vanochtend bracht ik mijn kinderen naar school met de auto, alles ging goed totdat ik een kruispunt naderde waarbij de auto het begaf.
Omdat ik half op het voet/fietspad stond en een lange rij zenuwpezen achter me stonden te claxoneren , fietsers die op de auto bonkten wat ik niet normaal vind, je kon zien dat ik pech had en denk niet dat iemand zomaar midden op de weg eff zomaar stil blijft staan dan moet je wel gek wezen!
Na 20 pogingen waarbij ik de auto probeerde te duwen, wat niet lukte veelste zwaar natuurlijk ben dan zelf ook heel klein kwam er uiteindelijk toch nog een behulpzame man om me hierbij eff te helpen.
Eenmaal de auto aan de kant, geen gsm bij me verder was er niks om me heen waar ik even een belletje kon plegen om hulp te kunnen inschakelen zowel geen pen bij de hand om op een briefje te kunnen noteren dat ik pech had en onderweg was om hulp te gaan halen.
Ik ben dan met de kinderen helemaal terug naar huis gelopen, mijn pasgeboren spruit moest zijn voeding ook hebben en was helemaal over zijn doen.
Eenmaal thuis heb ik hulp ingeschakeld, mezelf terug gespoeid naar de auto, en bij aankomst tref ik een papier aan van de politie wegens foutief parkeren lekker is dat !! Kan ik hier iets tegen doen? Groetjes Cindy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 23 apr 2012 13:07

51.1. De bestuurder van een defect voertuig moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren.
Te dien einde moet hij het voertuig opstellen zoals een geparkeerd voertuig.
Wanneer een auto of een door dit voertuig getrokken aanhangwagen evenwel niet kan worden verplaatst of slechts kan worden opgesteld op een plaats waar het stilstaan en het parkeren verboden zijn, moet de bestuurder dit voertuig op afstand signaleren door de gevaarsdriehoek, voorzien in artikel 81.2.1° van dit reglement.

U stond niet opgesteld zoals een geparkeerd voertuig, en u heeft uw voertuig niet gesignaleerd. Vaststelling is terecht.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 23 apr 2012 17:11

Heel cru U bent de bestuurder met een RB en u dient de wegcode te kennen.
(Wordt aanvaard het aanbrengen van de driehoek in/op de auto) .
Politie had/kon het voertuig ook wegtakelen gezien het een hinder voor de andere weggebruikers betekende.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2012 09:26

Als de wagen diezelfde dag naar de garage gebracht is voor reparatie, kan de topic starter mogelijk een bewijs aan de garage vragen dat de wagen nog die dag binnen kwam voor herstelling, het hele verhaal doen en hopen op begrip van de politie(rechtbank). Het vergeten zetten van de gevarendriehoek is idd een fout, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je met kinderen (waaronder een baby) in de wagen zat in zo'n omstandigheden, je door de stress dit al eens kan vergeten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”