Verkeersboete Tilburg Nederland

tobias
Topic Starter
Berichten: 4

Verkeersboete Tilburg Nederland

#1 , 28 feb 2007 16:04

Mijn zoon heeft een parkeerboete van Tilburg (14?) uit onachtzaamheid niet betaald.
Hij krijgt nu een aanmaning van de gemeente Tilburg, met meteen een extra-boete van 53?.
Dit vinden we toch al te gek.

Is er iemand die weet of men de betaling van die boete uiteindelijk in Belgi? kan afdwingen, want we zijn echt niet van plan om zulke onzinnig hoge bedragen zo maar te betalen.

En voor de sceptici: normaal gezien betalen wij onze boetes w?l, maar dit lijkt ons onzinnig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 28 feb 2007 16:58

Hallo,

Het is aan te raden dat U de boete betaald. Normaal gezien als buitenlander betaald U de boete direct aan de verbaliserende instantie.
Nalatigheid van betaling loopt op.

Beste advies betalen!

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

tobias
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 28 feb 2007 17:36

Normaal gezien ben ik akkoord om een boete direct te betalen.
Doch hier ben ik het niet eens van de "nalatigheidsintrest" die er onmiddellijk bijkomt, m??r dan 3x de oorspronkelijke boete.

Mijn vraag is dus wel degelijk, kan Tilburg JURIDISCH deze boete komen innen of niet.
Zo niet, dan betaal ik zeker niet in dit geval.
Iemand die degelijk JURIDISCH onderlegd is??????

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 28 feb 2007 21:21

Juridisch onderlegd?

Hier zie vriendschap, lees dit eens en haal er U wijsheid zelf uit misschien vind U een achterpoortje. :lol:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/sit ... 160030.pdf

En mocht U nog niet overtuigd zijn lees dan deze postings

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 55975838d7


Betalen, is nog altijd het beste advies, of denkt U dat de wetgevingen hun achterpoortjes altijd open staan?

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”