2 maand rijverbod alle voertuigen - kan dit omgezet worden ?

Franciscus
Berichten: 38583

Re: 2 maand rijverbod alle voertuigen - kan dit omgezet word

#46 , 16 jan 2013 18:20

Het rijverbod is nog niet betekend dus ..... maar daar heeft men nog 'enige' tijd voor.
Vermoedelijk zal na de vraag om genade procedure 'on hold' gezet zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

#47 , 31 mei 2013 18:17

Een nieuw hoofdstuk in deze saga :wink:

Vandaag kreeg mijn man een brief van een deurwaarderskantoor uit D, met de mededeling dat er ivm zijn boete en veroordeling bij verstek nog niets is betaald en dat dit bedrag intussen opgelopen is tot 732€. Hij moet binnen 15 dagen betalen of er volgt een invordering met inbeslagname.

We weten nu niet meer hoe het zit, het genadeverzoek loopt nog en daar hebben we nog steeds geen antwoord op ontvangen. We denken dat we gaan betalen en de deurwaarder melden dat er een genadeverzoek loopt, of hoe moeten we dit aanpakken ?

Franciscus
Berichten: 38583

#48 , 31 mei 2013 19:04

Veroordeling bij verstek?????? daar moet men toch eerst tegen in verzet gaan???

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

#49 , 03 jun 2013 11:35

@ Franciscus - zie begin topic, daar staat het ganse verhaal :-)

Franciscus
Berichten: 38583

#50 , 03 jun 2013 14:38

Maar ondertussen is het vonnis blijkbaar wel betekend en is het geen veroordeling bij verstek meer.
Er is zelfs gratie aangevraagd.....
Wat zegt uw advocaat?

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

#51 , 29 jul 2013 11:20

Bon, dit weekend is er een einde gekomen aan de ganse saga. Veroordeling blijft zoals ze is, mijn man MOET zijn rijbewijs afgeven ook voor de vrachtwagen. Gelukkig, heel gelukkig is mijn man een goeie chauffeur en kan hij zijn job behouden. Ze zullen kijken welke oplossing ze voor hem hebben, maar eerst neemt hij zijn verlof op en dan zien we verder. Eventueel economisch werkloos, samen met recupdagen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”