verkeersborden aan de linkse kant

Zavijah
Topic Starter
Berichten: 50
Locatie: Brussel

verkeersborden aan de linkse kant

#1 , 22 feb 2007 14:09

ik parkeer regelmatig op een parking van de stad schaarbeek, waar ongeveer plaats is voor een 200tal wagens.
vroeger was er identieke parking links en rechts van de baan, maar nu is links "trucks-only" geworden, met alle parkeerproblematiek vandien.
(alle wagens moeten nu plots rechts gaan staan, maar daar is niet genoeg plaats. de parking trucks-only is zo goed als leeg elke dag).

Op de inrit van de parking hadden ze het bord "trucks-only" links en rechts van de ingang geplaatst.
Nu is het rechtse bord al een tijdje verdwenen, en enkel het linkse staat nog overeind.

Er wordt hier nu gezegd (of wijsgemaakt) dat men niet kan bekeuren voor overtredingen tegen verkeersborden die aan je linkse kant staan.
Klopt dit?

op onderstaande site, art 68.1 vind ik "verkeersborden worden rechts geplaatst, of indien gerechtvaardigd boven de weg".
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art68
mag je dan verkeersborden die enkel links staan negeren? Laughing

of is bovenstaande niet geldig voor de parkeersborden? want hier vind ik niks da da zegt da je da bord mag negeren:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art70

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2007 14:34

68.1. De verbodsborden worden rechts geplaatst; wanneer de plaatsgesteldheid het evenwel niet toelaat mogen zij boven de rijbaan geplaatst worden.

70.2.2.2? 2? In afwijking van de bepalingen onder 1? gelden de verkeersborden E 9a tot E 9d, die een parking aanduiden, alleen op deze parking.
Zij worden op de meest geschikte plaatsen aangebracht en worden niet aangevuld met witte borden met zwarte pijl.

scorpioen

Zavijah
Topic Starter
Berichten: 50
Locatie: Brussel

#3 , 22 feb 2007 14:43

mag niet dus :x
ze maken mij hier weer onnozele dingen wijs.

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 22 feb 2007 14:49

mag niet dus :x
ze maken mij hier weer onnozele dingen wijs.
hier waar?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”