Boete voor fout parkeren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Boete voor fout parkeren

#16 , 17 apr 2012 11:40

"rechtvaardig", je laat hier uitschijnen dat de uitspraak die mijn collega gekregen heeft (na voorleggen van een gefundeerd bewijsstuk) een zeer zware uitzondering is? Kan u dit ook staven? Ik vermoed van niet. Ik heb het ook niet over "elk argument". Mijn collega had een ondertekende brief mee van zijn directe overste dat hij die dag met zijn bedrijfswagen is komen werken + alle adressen van klanten die de collega in kwestie die dag bezocht had. De collega kon met dat dienstrooster ONMOGELIJK op de plaats geweest zijn die op het PV stond. De brief vermeldde ook dat de klanten hun toestemming gegeven hadden om eventueel door justitie gecontacteerd te worden om één en ander te checken. Dit was voor de rechter voldoende om mijn collega vrij te spreken, zonder ook maar één iemand van de klanten te hoeven contacteren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#17 , 17 apr 2012 13:26

Ik heb dit jaren geleden ook meegemaakt.
Ik had 60 getuigen op het werk dat mijn wagen in de parking stond.
Wat de doorslag gegeven heeft echter was de herkenbare sticker van de garage op de achtervenster.

Aan allen : maak uw auto uniek zodat als een ander wagen met dezelfde nummerplaat geflitst wordt, u kan aantonen dat het niet uw wagen was.

Franciscus
Berichten: 38594

#18 , 17 apr 2012 13:41

Inderdaad zo'n details zijn heel belangrijk.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 apr 2012 13:55

Aan allen : maak uw auto uniek zodat als een ander wagen met dezelfde nummerplaat geflitst wordt, u kan aantonen dat het niet uw wagen was.
Zeer goede tip. Stickers zijn er achteraf wel makkelijk opgeplakt, natuurlijk. Misschien zoeken naar een kenmerk dat minder makkelijk zelf aan te passen zou zijn, nadat je geflitst bent...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

rechtvaardig
Berichten: 105

#20 , 17 apr 2012 23:47

"rechtvaardig", je laat hier uitschijnen dat de uitspraak die mijn collega gekregen heeft (na voorleggen van een gefundeerd bewijsstuk) een zeer zware uitzondering is? Kan u dit ook staven? Ik vermoed van niet.
mea culpa. het zijn de veroordelingen van diegene die geen gefundeerd bewijsstuk voorleggen ondertekend door werkgever + klanten en /of mede-arbeiders enz.... die zeer zware uitzondering zijn. zoals jij wel kan staven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 18 apr 2012 13:23

Alsof een verklaring van een werkgever het enige geldige bewijsstuk is... Anyway, ieder zijn gedacht, zeker?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38594

#22 , 18 apr 2012 18:45

Een register met genummerde en gedagtekende bladzijden .... is een officieel document hoor.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 apr 2012 13:42

Een register met genummerde en gedagtekende bladzijden .... is een officieel document hoor.
Ik kan even niet volgen, vrees ik. Over welk register hebben we het nu?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38594

#24 , 19 apr 2012 15:05

Elke garage moet een register houden met de voertuigen die zijn binnengebracht per dag en met gegevens.
Als een voertuig dus op het ogenblik van het feit ingeschreven staat in zo'n register kan dat als (begin van) bewijs dienen ..
Was gegeven als een voorbeeld.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 19 apr 2012 16:27

Ah, OK. Was even niet mee. Zou idd ook als bewijs kunnen dienen. Ik heb ook al een verhaal "gehoord" (durf dus niet beweren dat het waar is) dat iemand simpelweg een ticket (op zijn naam) van een concert in het sportpaleis meenam naar de rechter en beweerde dat hij daar was MET de wagen die ergens in West-Vlaanderen geflitst was op dat moment. De rechter heeft dit aanvaard en de man mocht beschikken. Het is ondertussen bij rechters ook bekend dat nummerplaten van wagens gekopiëerd worden en als valse platen op wagens van hetzelfde type / zelfde kleur worden opgelegd... Als je dus betrouwbaar overkomt en een degelijk begin van bewijs kan voorleggen, zal je bij bepaalde politierechters zeker een kans maken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”