24h stilstaan / parkeren

Zavijah
Topic Starter
Berichten: 50
Locatie: Brussel

24h stilstaan / parkeren

#1 , 22 feb 2007 14:01

Iemand heeft me ooit verteld dat het verboden is 24h te parkeren of stil te staan op dezelfde plaats op de openbare weg.
Klopt dit, hebben ze mij dat wijs gemaakt of heb ik dat gedroomd?
Ik kan het allesinds niet terugvinden op http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1
(het enige dat ik terugvind aldaar is dat je defecte voertuigen niet langer dan 24h mag laten staan op dezelfde plaats)

Nu zit ik net nu in de situatie dat ik mijn wagen misschien enkele weken moet laten staan aan mijn werk, gewoon langs de straat waar iedereen dagelijks parkeert.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 22 feb 2007 14:55

als je wagen is ingeschreven, en de verzekering is betaald, en er hangen plakken op en je wagen is niet defect, dan mag je volgens de wet onbeperkt blijven staan
tenzij een plaatselijk parkeerreglement anders beslist
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 22 feb 2007 18:52

Yup, maar geldt niet voor bvb. een aanhangwagen of een caravan. Een kennis van mij parkeerde zijn caravan dikwijls in een woonwijk achter zijn huis; elke avond ging hij daar naar toe en reed hij 1 keer rond de blok om de caravan 10 m verder of dichter weer te parkeren. (hoe geraak ik aan een vakantiegevoel!)

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 26 feb 2007 14:17

?27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.27.5.3. Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te laten parkeren.?(1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg).

Wet niet verboden is,is toegelaten.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”