Auto in beslag

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

Re: Auto in beslag

#16 , 28 mar 2012 23:40

U hebt nog geen enkel argument gegeven dat in uw voordeel pleit. En het begrip van de rechter waar U op rekent, dat vergeet U best. Een beginnende chauffeur die zonder rijbewijs en onder invloed op pad is, dat zijn verre van verzachtende omstandigheden. Ook het hebben van een verzekering praat U niet goed. Geef toe dat U een ongelooflijke stommiteit begaan hebt, dat is het beste dat U kan doen.
Ik weet dat het stom was van me, ik neem alle verantwoordelijkheid natuurlijk op en wil ook de straf, boetes betalen. Ik hoop gewoon echt dat ik de auto nog terugkrijg, heb dit met m'n laatste spaarcenten gekocht en 4000€ is niet niks voor een beginnende bestuurder van 21 jaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 28 mar 2012 23:44

De opdeciemen van bedrag x 6 niet vergeten en de bedrag voor slachtofferfonds van € 137,5 (index 2011)

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#18 , 28 mar 2012 23:51

Mijn vader is natuurlijk razend op mij en maakt mij bang dat ik voor de boete en het terugkrijgen van de auto een nieuwe auto heb van de zelfde waarde, ik hoop echt dat het eens meezit met me

Reclame

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#19 , 28 mar 2012 23:57

Het is nu ook niet dat ik als een dronken zatlap over de weg scheurde. Was normaal aan het rijden, plots zag ik 30 agenten grootscheepse actie doen, ben rustig ingereden, heb volledig meegewerkt, negatief geblazen op alcohol. Maarja, ik had geen rijbewijs.. :( pftt ben echt bang wat komen zal

JohnD
Berichten: 3580

#20 , 29 mar 2012 00:23

Was normaal aan het rijden, plots zag ik 30 agenten grootscheepse actie doen, ben rustig ingereden, heb volledig meegewerkt, negatief geblazen op alcohol. Maarja, ik had geen rijbewijs.. :( pftt ben echt bang wat komen zal
Inrijden op agenten (30 stuks) zonder rijbewijs. Verbeurd en verkoop wagen + levenslang rijverbod zit er dik in. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#21 , 29 mar 2012 00:26

Heh, nee dat is alsinds niet de bedoeling

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 29 mar 2012 11:51

, heb het zelf nooit gelezen,
Lees het dit maal dus wel, kader het eventueel in en hang het boven uw bed. :mrgreen:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 29 mar 2012 12:07

Beste dat de topic starter kan doen is inderdaad zijn fout toegeven. Dat de "bevoegde instanties" bij het afleveren van zijn rijbewijs B (of liever nog: ervoor) niets verteld hebben over dat rijbewijsherstel voor de bromfiets, is op zich ook niet goed te keuren, maar is geen argument dat gebruikt kan worden, aangezien de topic starter het op het moment van de feiten wist!

Het was beter geweest dat hij NIET meer met de wagen reed vanaf het moment dat hij dit wist, maar op dat moment de hierboven beschreven "mistoestand" had aangeklaagd om zo snel mogelijk terug in orde te zijn. De ander zijn fout is geen excuus om zelf in de fout te gaan.

Ik denk dat er weinig mensen hier exact kunnen voorspellen wat de gevolgen zullen zijn. Feit is wel dat de meest diplomatische houding is om uw schuld "nederig" te erkennen, zonder uitvluchten of excuses te zoeken. Dat laatste kunnen rechters zelden verdragen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#24 , 29 mar 2012 12:40

De straf die ik zal krijgen zal hopelijk niet zo hoog liggen?
Reken daar maar niet op. Rechters zijn totaal onvoorspelbaar. Ben enkele jaren geleden tegengehouden en toen bleek alles prima voor elkaar, behalve dat ik de herkeuring vergeten was. Wagen wel laten repareren (ik had ook de factuur nog), maar stomweg vergeten naar de keuring te rijden. Meteen naar de keuring gereden (alles was prima in orde), dan meteen weer weer naar de politie. Die hechtten het keuringsbewijs vast aan het pv en zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk geseponeerd zou worden, in het slechtste geval minnelijke schikking. Resultaat : naar politierechtbank. Ik had geen advocaat (alhoewel ik rechtsbijstand heb), omdat het me een futiliteit leek. Kostenplaatje : € 710.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 29 mar 2012 13:09

Ik denk dat je dan wel series pech gehad hebt (of een bepaalde politierechter uit het Dendermondse voor je had ;-). Wat uiteraard niet wegneemt dat de topic starter op een milde straf moet rekenen. Zijn "overtredingen" zijn immers van een héél andere orde dan de situatie die jij beschrijft. Laat ons hopen dat hij niet voor diezelfde Dendermondse politierechter moet komen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JohnD
Berichten: 3580

#26 , 29 mar 2012 13:34

Rechters zijn totaal onvoorspelbaar.
Dat heb ik al in alle toonhoogtes in diverse andere posts gezongen, maar dat word steeds door iedereen ontkent. Goed om te lezen dat iemand anders er ook zo over denkt. Wij zijn dan blijkbaar de enigen. Een advocaat had hier in uw geval hoogstwaarschijnlijk wel geholpen. Ik raad de TS aan er ook een te nemen, desnoods full prodeo of prodeo met vaste tussenkomst (€125), en daar kun je dan zelfs nog mee in beroep gaan..
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38583

#27 , 29 mar 2012 13:50

Pro Deo gezien bij ouders woont ...zal inkomen 'iets' te hoog zijn.
Gezien meerderjarig zal rechtsbijstand wel in ZIJN verzekering moeten zitten.

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#28 , 29 mar 2012 17:10

Ok, ik zal eens zien voor mijn advocaat, hij is immers bezig met een andere zaak van mij, van dat brommerongeval in 2008. De verzekering wilt 27.000€ terugvorderen van mij en ik denk niet dat hij ermee zal kunnen lachen als ik nu zeg dat ik weeral in de shit zit. (vriendin zat achter op de brommer maar is zwaar gewond geraakt tijdens dat ongeval, ik had niks, maar was niet in mijn recht en reed met L) Ben hiervoor 4 jaar geleden veroordeeld, of begin 2009... Men zal toch niet die zaak linken naar het gene wat nu gebeurd is. Ben immers al veroordeeld en heb al geboet. Ten nadele van ik

Kan er ook iemand zeggen wat een normale termijn is om de wagen terug te krijgen? Ik lees verhalen dat mensen pas na een jaar na de politierechtbank moeten en pas na een jaar hun auto terugkrijgen? :( De auto had dan wel niks van papieren, de mijne heeft tenminste nog verzekering en keuringsbewijs.

De agent gisteren zei na het opbellen van het parket, met de magistraat tegen mij;

Ik heb goed en slecht nieuws;
- slechte nieuws is dat je; auto in beslag wordt genomen en alsinds niet naar huis kan rijden
- het goede nieuws is dat je de auto nog zeker terugkrijgt, in een periode van 30 dagen meer of minder, je zal zelf per brief worden ingelicht. Hij zei wel 9 kansen op 10 dat je hem terugkrijgt...


Die man zal toch geen zever vertellen om mij valse hoop te geven? Hij kon immers niet zeggen wat er zou gebeuren, maar toen hij telefoneerde met het parket kon hij mij dit zeggen.

Wat moet ik nu doen? Gewoon afwachten? Of kan ik zelf niet eens bellen naar de rechtbank, politie hoe en wat en wanneer ik de auto terugkrijg?


ps: in mijn auto ligt nog de gps van mijn vader, mijn vader is natuurlijk razend dat die gps en eigenlijk de auto in beslag genomen is, maar kan hij niet naar de politie van Knokke rijden en gewoon vragen als ze die gps eruit willen halen?

Kingfisher
Berichten: 483

#29 , 29 mar 2012 18:03

"10€ tot 500€"
x6 wegens opdeciemen (not sure about this)
+ vergoeding slachtofferfonds
+gerechtskosten
U reed onder invloed met een niet-verzekerde wagen (uw wagen is enkel verzekerd voor een chauffeur met een rijbewijs)
U had toestemming om met die wagen te rijden (op wiens naam staat die auto eigenlijk)?

En waarom zouden ze u die wagen terug geven? Ge hebt geen rijbewijs.

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#30 , 29 mar 2012 18:28

"10€ tot 500€"
x6 wegens opdeciemen (not sure about this)
+ vergoeding slachtofferfonds
+gerechtskosten
U reed onder invloed met een niet-verzekerde wagen (uw wagen is enkel verzekerd voor een chauffeur met een rijbewijs)
U had toestemming om met die wagen te rijden (op wiens naam staat die auto eigenlijk)?

En waarom zouden ze u die wagen terug geven? Ge hebt geen rijbewijs.
De wagen staat op mijn naam :( heb auto gekocht in september, ben in februari mijn rijbewijs afgenomen geweest. Al het papierwerk staat op mijn naam, maar ik heb sinds onlangs geen rijbewijs meer.

Als ik nu terug die lessen volg enzo, en ik kan dat voorleggen aan de rechter, griffie of wat dan ook.. zullen ze -mijn- auto dan terug geven?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”