Auto in beslag

Franciscus
Berichten: 38599

Re: Auto in beslag

#31 , 29 mar 2012 19:03

Hangt van de feiten af kwalificatie ...dat kunnen we hier niet zeggen .
En van uw voorgaanden (dus uw vroegere veroordelingen dus die kunnen WEL meetellen) en dan krijgt men herhaling en strafverzwaring.

Ik denk idd dat uw advocaat daar niet mee zal lachen.
U bent eveneens veroordeeld voor onopzettelijke slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg en aan het bedrag mogelijk blijvende invaliditeit???
Heb je ook geen voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen?
Kortom wat was toen de uitspraak?
Geldboete effectief en een gedeelte voorwaardelijk.
Een rijverbod MET voorwaarden nl bepaalde proeven afleggen
Een gevangenisstraf al of niet voorwaardelijk.
Vermoedelijk ook fonds slachtoffers en gerechtskosten.
En natuurlijk de schadevergoeding aan het slachtoffer.( de vriendin) of nu ex-vriendin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#32 , 29 mar 2012 19:25

Hangt van de feiten af kwalificatie ...dat kunnen we hier niet zeggen .
En van uw voorgaanden (dus uw vroegere veroordelingen dus die kunnen WEL meetellen) en dan krijgt men herhaling en strafverzwaring.

Ik denk idd dat uw advocaat daar niet mee zal lachen.
U bent eveneens veroordeeld voor onopzettelijke slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg en aan het bedrag mogelijk blijvende invaliditeit???
Heb je ook geen voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen?
Kortom wat was toen de uitspraak?
Geldboete effectief en een gedeelte voorwaardelijk.
Een rijverbod MET voorwaarden nl bepaalde proeven afleggen
Een gevangenisstraf al of niet voorwaardelijk.
Vermoedelijk ook fonds slachtoffers en gerechtskosten.
En natuurlijk de schadevergoeding aan het slachtoffer.( de vriendin) of nu ex-vriendin?
Ja voor onopzettelijke slagen en verwondingen...
Nee, ik heb dan gewoon 2 maand rijverbod plus een geldboete gekregen

Maar nu schijnt dat er ook herstelexamens opstonden als voorwaarde

Nuja, nu kan iedereen zeggen; je hebt dat vonnis gelezen dus je moet niet zeggen dat je het niet wist... maar ik wist dit niet! En zelf als moest ik dit weten waarom zou ik dan niet meteen mijn herstelexamens doen ipv gewone rijlessen?


Kijk, ik ga gewoon gaan naar de rechtbank (hopelijk gebeurd dit snel want ik wil ook snel mijn auto terug) en ik zal daar zeggen dat ze mij nooit in eerste plaats dat rijbewijs had mogen meegeven... en dat het inderdaad stom was om toch met de auto te rijden. Zal ook vermelden dat ik blij was dat ik eindelijk mijn rijbewijs had op mijn 22 jaar, en dat ik die auto zelf betaald heb maar ze plots alles afpakken vanwege een brommerrijbewijs die 30€ kost

En hopelijk kan ik toch op enige vorm van begrip rekenen

Heeft u een idee hoelang dit kan duren? Agent zei 30 dagen ongeveer, na bellen met het parket? Voor de auto alsinds. Of zit de kans erin dat ik de auto pas terugkrijg/of niet als het proces eenmaal begonnen is en er een uitspraak is geweest? Ik zal waarschijnlijk naar de rechtbank van Brugge moeten gaan

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#33 , 29 mar 2012 19:56

Recividisten zullen strenger worden gestraft.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... nken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#34 , 29 mar 2012 23:28

Zal ongeveer een jaar duren voor dit voorkomt.
Gezien drugs gebruikt kan dat luik er ook nog bijkomen... was dat vergeten.
En DAT is geen politierechtbank maar correctioneel vervolgbaar feit.
U wordt veroordeeld en weet nog niet wat er in het vonnis staat?

Er is OVER u een beslissing genomen en u leest dat niet of vraagt niet aan uw advocaat WAT dat allemaal wil zeggen...??????

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#35 , 30 mar 2012 09:38

Kijk, ik ga gewoon gaan naar de rechtbank (hopelijk gebeurd dit snel want ik wil ook snel mijn auto terug) en ik zal daar zeggen dat ze mij nooit in eerste plaats dat rijbewijs had mogen meegeven... en dat het inderdaad stom was om toch met de auto te rijden. Zal ook vermelden dat ik blij was dat ik eindelijk mijn rijbewijs had op mijn 22 jaar, en dat ik die auto zelf betaald heb maar ze plots alles afpakken vanwege een brommerrijbewijs die 30€ kost

En hopelijk kan ik toch op enige vorm van begrip rekenen
Het excuus "ze hadden mij nooit dat rijbewijs mogen meegeven" gaat niet op voor het feit dat je gereden hebt terwijl je WIST dat je niet in orde was. Als je er op die manier probeert onderuit te komen, ga je op héél erg weinig begrip moeten rekenen, vrees ik. Maar je zegt tegen de rechter wat je wil, uiteraard. Wij gaan er geen last van hebben. We kunnen je alleen maar proberen adviseren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

misterd
Topic Starter
Berichten: 20

#36 , 12 apr 2012 19:14

Toch jullie eens op de hoogte brengen:

Gisteren is de politie hier langs geweest met het volgende:

De auto krijg ik niet terug, ik heb 3 keuzes:
- Ik verkoop die zelf, mag alle winst houden
- Verbeurd verklaart
- Verkopen voor eigendom staat

Natuurlijk is dit slecht nieuws maar toch is het positief dat ik de auto zelf mag verkopen

Toen ik vroeg aan de politie als ik de auto kan verkopen voor een symbolisch bedrag van 5€ aan mijn vader, kon hij hier niet op antwoorden. Hij heeft het nagevraagd aan het parket, en daar zei men dat ik de auto alleen aan handelaars kan verkopen...
Auto zal waarschijnlijk met veel verlies verkocht worden... pfft.. hopelijk vind ik iemand die er een mooie prijs voor wilt geven.

Voor de rest moet ik 12u theorielessen volgen en 10 praktijklessen en daarna krijg ik meteen een definitief rijbewijs terug

Aldus mijn situatie. Toch bedankt aan allen voor de reacties

Franciscus
Berichten: 38599

#37 , 12 apr 2012 21:53

Natuurlijk moet de rest van de zaak dan nog voorkomen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”