Retributie in Knokke-Heist

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Retributie in Knokke-Heist

#31 , 02 apr 2012 09:12

Toch niet vergeten aan verkeerspolitie EN gemeente te melden dat er een verkeersbord stuk is/ontbreekt.
Zo heb je eveneens een mail liefst met foto NA de vaststelling.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cabri
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Hasselt

#32 , 25 apr 2012 17:59

Eventjes een update.

Ik had dus alles naar mijn verzekeringsagent gestuurd die het op zijn beurt doorstuurde naar mijn rechtsbijstandsverzekering. Van deze laatste kreeg ik een antwoord waar ik helemaal niet tevreden over was en dat dus ook laten weten aan mijn verzekeringsagent. Die heeft opnieuw contact opgenomen met de rechtsbijstandsverzekering en dan hebben ze maar beslist om de boete zelf te gaan betalen, dit was goedkoper dan er een advokaat opzetten was de uitleg.
Nu, mij goed, zolang ik het maar niet moet betalen maar eigenlijk is dit niet correct vind ik want zo haalt OPC zijn slag weeral thuis en kunnen ze leuk verder gaan om onterechte retributies uit te schrijven.
Ook had ik een mail verstuurd naar 1) de politie van Knokke-Heist en 2) naar het gemeentebestuur (schepen van mobiliteit) maar daar krijg ik dus ook geen antwoord van.
Nu nog even wachten tot ik het bewijs van betaling krijg van de verzekering.
Laatst gewijzigd door Cabri op 27 apr 2012 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 26 apr 2012 09:26

Ik heb indertijd ook mails gestuurd naar het gemeentebestuur, maar inderdaad geen antwoord. Niet moeilijk dat men daar geen gemeentebelasting moet betalen, ze hebben blijkbaar ook geen gemeentepersoneel te betalen dat bijvoorbeeld op mails zou kunnen antwoorden ;-).

De reactie van de verzekeringsagent is inderdaad niet correct, maar in hun geval inderdaad de goedkoopste oplossing. Het blijft een bedrijf dat op de meest efficiënte / goedkoopste manier wenst te werken, natuurlijk. Waar ik werk worden soms onterechte douanekosten op bepaalde zendingen aangerekend. Zolang deze binnen de perken blijven, worden deze ook betaald, omdat dat goedkoper is dan werktijd betalen om dit aan te vechten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#34 , 26 apr 2012 09:44

Ik dacht dat verzekeringen geen boetes mochten betalen?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#35 , 26 apr 2012 11:49

Het was dan ook geen boete maar een retributie. :lol:

YvesM
Berichten: 8

#36 , 04 jul 2012 01:07

Ik heb ook een retributie van dit bedrijf gehad, alleen ik was al jaren niet meer in Knokke geweest, ik zat toen in het buitenland en mijn auto stond bij de garage voor jaarlijks onderhoud.

Ik was al van zin om serieus uit mijn krammen te schieten bij die garage, van Lier naar Knokke is toch wat ver om te een test te doen.
Mijn vriend overtuigde me eerst de foto op te vragen en die mee te nemen naar de garage als bewijs.
Die foto konden ze natuurlijk niet leveren, na aandringen gaven ze toe dat het een vergissing was.
Ondanks dat toch nog twee aanmaningen gekregen, niet betaald en tot op heden +-1 jaar geleden niets van gehoord.

ideve@telenet.be
Berichten: 1

#37 , 02 sep 2012 12:03

X neemt het zelf absoluut niet nauw met de wetgeving . Bij het versturen van herinneringen rekent dit bedrijf , dat op zeer korte tijd zeer rijk wordt ( zie http://www.balanscentrale.be" onclick="window.open(this.href);return false;) ook hier bij ons in Aalst herinneringskosten aan . Nochtans zijn die kosten niet voorzien in het retributiereglement van Aalst , en dus niet wettelijk . Je kan ze dan terugvragen via hun klachtenformulier .Eerst nazien wat het retributiereglement van de gemeente waar je de retributiebon kreeg zegt natuurlijk . Als die kosten toch voorzien zijn , heb je geen grond voor deze klacht .

In Genk werden ze verplicht om op te zoeken over welk bedrag het ging : in Genk alleen ging het toen over 9000 euro . Genk loste dat probleem op door X te dwingen het geld terug te betalen aan die mensen die :
1. contact opnamen en het geld terugvroegen
2. het bewijs leverde van de betaling die niet wettelijk gevraagd werd door X .

Genk doet iets , maar draait toch ook de wereld op zijn kop ! De mensen die onwettelijk werden behandeld door X - de door Genk aangestelde private onderneming die zelf de gemeentelijke reglementen overtreedt - de bijkomende last opleggen om een klacht in te dienen bij X en dan nog eens hun bankrekeninguittreksels voor te leggen of zo ?

Het is een schande dat aan X niet direct werd opgelegd om gewoon het geld , dat ze onwettelijk inden , automatisch terug te betalen aan diegenen die die som onterecht stortten .

Wanneer hun advokatenkantoor Y je ook nog een herinnering stuurt , en ook deze kosten aanrekent , dan zijn zij volgens mij in overtreding met de Wet op de Minnelijke invordering van schulden . Deze wet legt hun ook een aantal formele verplichtingen op : nazien dus die herinnering/aanmaning , en desnoods ook protesteren / klacht indienen .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”