Radarverklikker

kenvdh
Topic Starter
Berichten: 2

Radarverklikker

#1 , 25 mar 2012 13:42

Beste ......
Heb deze week weer 2 boetes ontvangen van te overdreven snelheid. ik ga bijna failliet aan de stomme cameras.
Heb mij deze week een radarverklikker gekocht. geen coyote of andere legale spelen maar een echte die de stralen opzoekt.
Op internet had ik informatie gevonden over het gebruik en de straffen. maar stondt ook iets heel interessant op.
Namelijk de radar verklikker is illegaal, maar het toestel dat je politie voor de radarverklikker optesporen is ook illegaal.
Als ze je er mee betrappen kan dit toch met een procedure fout weggewerkt worden? of is dit niet zo?
ik heb ook nog nooit zo een controle gehad dus stel ik mij de vraag controleren ze het echt?
Als iemand mij op deze vragen kan antwoorden graag een seintje
Mvg Ken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 25 mar 2012 14:10

Je kan natuurlijk altijd de maximumsnelheid respecteren...

Aan illegale acties wordt hier niet meegewerkt, dus een antwoord zou ik niet meteen verwachten.

vtec
Berichten: 170

#3 , 25 mar 2012 14:25

zoek met Google eens op "radarverklikker auto verbeurd verklaard" & bezint eer ge begint...

Een Coyote is legaal, werkt uitstekend en kost niet veel. Uiteraard is het geen vrijgeleide om de wegpiraat uit te hangen maar als je veel kilometers maakt is het handig omdat de overgang 90 -> 70 en 70 -> 50 km/h niet altijd goed aangegeven staat. Om van zone 30's nog maar te zwijgen.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 25 mar 2012 14:54

Het gebruik van de echte radarverklikker is inderdaad illegaal, de verkoop ook. Ik neem dus aan dat je hem via internet aangeschaft hebt. Je moet wel goed nakijken of hij de juiste frequenties kan detecteren. Als ik jou was en je wil hem gebruiken voor de mobiele camera's (voor de locatie van die andere vaste kan je beter de GPS gebruiken en regelmatig een software update doen - enige nadeel is dat je soms bovenop de rem zal gaan staan terwijl het toestel - de camera - buiten werking is) raad ik je aan hem op een ondetecteerbare plaats in te bouwen en ervoor te zorgen dat je hem met een zeer goed verborgen schakelaar onmiddellijk kan afzetten. Er zijn nog een ander aantal middelen om radardetectie te vermijden door een stealth principe, maar ik weet niet of dit fullproof werkt. Je ziet sommige wagens zoals Porsche bvb met een zeer vreemde en zwarte voorkant, je zou denken aan een mini-Batman voertuig.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 mar 2012 15:42

. Er zijn nog een ander aantal middelen om radardetectie te vermijden door een stealth principe, maar ik weet niet of dit fullproof werkt. Je ziet sommige wagens zoals Porsche bvb met een zeer vreemde en zwarte voorkant, je zou denken aan een mini-Batman voertuig.
Zal niet werken in ons land, gezien hier de snelheid pas wordt gemeten NADAT je de camera reeds voorbij bent.
In onze buurlanden wordt de snelheid gemeten van het AANKOMENDE voertuig, door middel van een laserstraal. Vandaat die stealthneus. Hier zou je dus een stealthkont moeten hebben. :lol:
En vast camera's werken niet met een straal maar met lussen in het wegdek. Daat kan die neus of kont ook niets aan veranderen. :(

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mar 2012 22:00

Er zijn nog een ander aantal middelen om radardetectie te vermijden door een stealth principe, maar ik weet niet of dit fullproof werkt.
Volgende methode is wel fullproof: Houdt U aan de verkeersregels!

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 26 mar 2012 07:39

Dit forum dit niet als spreekbuis voor het beledigen van posters en/of het verstrekken van informatie over het gebruik van illegale apparatuur.

TS stelde een vraag en heeft zijn juridisch antwoord verkregen.

Slot erop.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”