Rijden onder invloed - intrekking rijbewijs?

dogboy
Topic Starter
Berichten: 9

Rijden onder invloed - intrekking rijbewijs?

#1 , 22 mar 2012 12:31

Hallo,

binnenkort moet ik voorkomen omdat ik positief geblazen heb. Mijn vraag is of het de moeite loont een advoccaat onder de arm te nemen. Als het kan zou ik een verder rijverbod (rijbewijs werd al voor 15 dagen ingetrokken) willen verwijden en liever geld geven aan bv het fonds voor verkeersslachtoffers.

Kan dit met de rechter besproken worden of is dit helemaak niet realistisch??

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 22 mar 2012 12:51

Met een advocaat ga je nog meer geld uit je zakken jagen

sheepie
Berichten: 164

#3 , 22 mar 2012 13:50

Hallo,

binnenkort moet ik voorkomen omdat ik positief geblazen heb. Mijn vraag is of het de moeite loont een advoccaat onder de arm te nemen. Als het kan zou ik een verder rijverbod (rijbewijs werd al voor 15 dagen ingetrokken) willen verwijden en liever geld geven aan bv het fonds voor verkeersslachtoffers.

Kan dit met de rechter besproken worden of is dit helemaak niet realistisch??

Bedankt.
Geld voor het slachtofferfonds moet je sowieso betalen als je voor de politierechtbank verschijnt. Ik dacht dat dit bedrag sinds 2012 opgetrokken is naar 150 euro (ben niet zeker)...

Hoeveel heb je geblazen?? Als het veel is, mss best een advocaat nemen (kan gerust via je rechtsbijstandsverzekering en kost je niets, ik dacht zelfs dat bepaalde rechtsbijstandsverzekeringen de gerechtskosten ook vergoeden)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”