Geflitst aan 125 km/h

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

Geflitst aan 125 km/h

#1 , 23 feb 2012 23:02

Op het eerste zicht lijkt dat niet overdreven.

Echter het is op een plaats (ring in stad) waar er een snelheidsbeperking is van 50 km/h. De persoon is een zakenman (ikzelf dus niet) die zijn auto nodig heeft. Hij is al eens een aantal malen tegen de lamp gelopen voor 280 km/h met moto en enkele snelheidsovertredingen met wagen op autostrade.

Waarschijnlijk zal hij dus zijn rijbewijs verliezen voor een maand en een boete van misschien zo'n 2000 € krijgen.

De persoon contacteert mij omdat hij gisteren op de radio de truuk gehoord heeft van die bekende voetballer BG die ook een groot aantal km/h teveel gereden had op een plaats waar ook slechts 50 km/h mag gereden worden, en een persoon gevonden had die er geen graat in zag om voor de rechter te beweren dat hij reed met de wagen van die BG. De politierechter geloofde die man niet en toch werd BG beboet.

Wat zijn de risico's volgens jullie ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 23 feb 2012 23:54

ik schrijf niks maar denk wel veel daarmee zeg ik alles.
Ik denk niet dat u hier op het forum iemand zal vinden voor dergelijk advies.
ik denk ook niet dat de moderator het zo prettig vind dat je hier komt vragen wat jouw risico's zijn om aan leugens mee te werken.
Ik heb begrepen dat dit niet zo draait hier op dit forum
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 feb 2012 23:55

Valse verklaring, valsheid in geschrifte, meineed,... Paar maanden brommen, zware boete, meer niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#4 , 24 feb 2012 03:03

Dit was het voorbeeld dat kon gevolgd worden

ATV Nieuws 23 feb 2012

Voetballer Bart Goor heeft een rijverbod en boete gekregen van de politierechter voor een snelheidsovertreding die hij niet zelf beging. Hij had zijn Porsche uitgeleend en de bestuurder reed er vijftig kilometer per uur sneller mee dan toegelaten. Toch kreeg de voetballer, als eigenaar van de wagen, de boete en een rijverbod.

Dus niets wat Oude Belg "misschien" wenst

De verklaring was ingevuld en getekend door een derde. De rechter geloofde dit niet ookal omdat de betrokkene al een aantal malen een zware boete gekregen had wegens overdreven snelheid. Er is en was niet het minste bewijs dat betrokkene BG zelf reed. Het is tussen haakjes wel aan de rechter om te bewijzen dat die derde een valse verklaring had afgelegd.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 24 feb 2012 12:37

dan doe je toch gewoon uw goesting, einde verhaal voila
Hopelijk zal uw vriendje nooit de nodige miserie veroorzaken met zo'n mentaliteit. Je mag hem hebben
Ik moet ook mijn bedrijf draaiende houden en snelheidsduivel spelen met de nodige overmoed staat
niet in mijn agenda. Zelfs de beste deal gaat niet voor roekeloos gedrag
voor mijn part geeft men een veelvoud van één maand zeker als uw vriendje een bewezen voorhistorie heeft
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 24 feb 2012 16:00


Dus niets wat Oude Belg "misschien" wenst

De verklaring was ingevuld en getekend door een derde. De rechter geloofde dit niet ookal omdat de betrokkene al een aantal malen een zware boete gekregen had wegens overdreven snelheid. Er is en was niet het minste bewijs dat betrokkene BG zelf reed. Het is tussen haakjes wel aan de rechter om te bewijzen dat die derde een valse verklaring had afgelegd.
Ik heb het nooit over mijn "wensen" gehad. Die zouden u waarschijnlijk minder bevallen zijn. Het gaat gewoon over de strafmaat voor meineed, valse verklaringen en valsheid in geschrifte. Deze misdrijven zijn nu eenmaal strafbaar, of dat uw wensen nu zijn of niet. Voorzover ik weet is de bedoeling van dit forum ook niet meteen om mensen raad te geven hoe ze een terechte straf kunnen ontlopen of hoe ze aan justitie kunnen ontsnappen. Het is een juridisch forum.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 25 feb 2012 16:02

anders lezen we we hier misschien binnenkort vragen over hoe en waar iemand een persoon kan vinden om bvb zijn schoonzoon een lesje te leren, en dit zonder gepakt te worden :mrgreen:

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#8 , 27 feb 2012 10:50

Minstens de doodstraf dan ?

bartvdv
Berichten: 1911

#9 , 27 feb 2012 10:57

anders lezen we we hier misschien binnenkort vragen over hoe en waar iemand een persoon kan vinden om bvb zijn schoonzoon een lesje te leren, en dit zonder gepakt te worden :mrgreen:
(In ieder geval nooit begraven in de eigen tuin.)

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#10 , 27 feb 2012 18:53

Waar is de tijd dat men nog 250 km/h kon rijden op de autosnelweg ? Volledig wettellijk en zonder gevaar voor een boete ! Nee men moet maar aan iedereen die kan lezen en schrijven een rijbewijs geven. Alles gaat sneller in deze wereld behalve de toegelaten snelheid. Alsof dat de enigste reden is van ongelukken. Er komt natuurlijk nog een dag dat de max snelheid tot 30 km/h verlaagd word, met een uitschieter van 60 km/h op autosnelwegen, om de doodeenvoudige reden dat alles vastzit.
Laatst gewijzigd door TheJudge007 op 27 feb 2012 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38595

#11 , 27 feb 2012 18:59

Ook dronkenschap, roekeloos rijden zijn redenen van ongelukken.
Ooit iemand gezien die tegen 250 per uur uit de bocht is gegaan en dan uit zijn autowrak/wegdek is geschraapt door de hulpdiensten?
PS ze hebben nooit alle onderdelen teruggevonden.

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#12 , 27 feb 2012 22:51

Toegegeven dat is brute pech. Ze worden echter nog gemaakt en verkocht in ons land, de auto's die 400 km/h kunnen halen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”