PV: nummerplaat juist - kleur voertuig verkeerd

Franciscus
Berichten: 38607

Re: PV: nummerplaat juist - kleur voertuig verkeerd

#16 , 21 feb 2012 23:14

Waar staat de vermelding van witte wagen?
Bij de gegevens van de wagen of in de vaststelling van de opstellers?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 feb 2012 07:36

Dat herinner ik me niet ... maar daar gaat het toch niet om?
U herinnert het zich niet? Met andere woorden "Ja, ik was daar en ik heb die overtreding begaan".* Daar gaat het niet om? Het gaat er dus niet om dat u die overtreding effectief gemaakt hebt? Waarom niet gewoon uw verantwoordelijkheid ervoor nemen, in plaats van "procedurefouten" te zoeken? De kans dat u eronderuit komt als u de overtreding daadwerkelijk gemaakt hebt, is zeer klein.

* Ik weet perfect dat ik meestal rondrij in of in de buurt van Sint-Niklaas, Dendermonde of Gent. Als ik dan plots een boete uit Hasselt, Brugge, Turnhout, Ieper, Namen, Luik, Antwerpen,... zou krijgen, zou ik perfect weten of ik daar al dan niet geweest ben rond de tijd van de overtreding. Tenzij je alzheimer hebt, zou iedereen dit min of meer moeten kunnen inschatten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mikado.007
Topic Starter
Berichten: 53

#18 , 22 feb 2012 13:49

kleur: "wit" staat bij beschrijving voertuig (bovenaan)

In de toelichting verwijzen ze naar "bovenvermeld voertuig"

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#19 , 22 feb 2012 17:59

Potje gebroken? Dan potje betalen, zonder discussie over de kleur van het potje.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38607

#20 , 22 feb 2012 22:21

dus : nummerplaat. titularis nummerplaat, type wagen kleur wit?

daarna wij hebben vastgesteld dat .... en de beschrijving van het feit

Volgens mij is deel één afkomstig van DIV en wordt zo in een PV binnengetrokken al ben ik er niet zeker van.

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#21 , 23 feb 2012 11:39

kleur: "wit" staat bij beschrijving voertuig (bovenaan)

In de toelichting verwijzen ze naar "bovenvermeld voertuig"

en als de nummerplaat nu eens is gekopieerd ?
al meegemaakt .

Veebee
Berichten: 565

#22 , 23 feb 2012 11:42

Klopt Fendtje, maar TS geeft zelf aan dat het er niet toe doet of hij al dan niet op de plek van de overtreding was.

Speelt wel een rol want als hij het niet kan weerleggen, dan is er weinig verhaal tegen dit PV lijkt mij.

sheepie
Berichten: 164

#23 , 23 feb 2012 12:56

dus : nummerplaat. titularis nummerplaat, type wagen kleur wit?

daarna wij hebben vastgesteld dat .... en de beschrijving van het feit

Volgens mij is deel één afkomstig van DIV en wordt zo in een PV binnengetrokken al ben ik er niet zeker van.
zoals franciscus zegt... als er een deel zou afkomstig zijn van DIV, kunnen zij mss de fout gemaakt hebben, maar ik denk dat in dit geval dan ook de kleur van uw wagen verkeerd zal vermeld staan op uw inschrijvingsbewijs...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 23 feb 2012 13:02

Moraal van het verhaal: als de TS de overtreding begaan heeft: betaal zonder te zeuren. Als hij ze niet begaan heeft: bewijs dat je er niet was (kan niet zo héél erg moeilijk zijn). Procedurefouten inroepen is kinderachtig. In een geval waar je tot 30 jaar gevangenis straf zou veroordeeld worden kan ik er misschien inkomen (niet dat ik het goedkeur), maar voor een boete... komaan zeg (tenzij de boete onterecht is, natuurlijk, dan zie ik niet in waarom ze te betalen, maar bewijs dan ook dat ze onterecht was).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Kingfisher
Berichten: 483

#25 , 06 mar 2012 11:31

Je kan argumenteren dat de kleur van de wagen, en, aangezien het al donker was, is het een onderscheid tussen een donkere en eenlichte kleur, geen klein detail is. Het is dus duidelijk dat er ergens een witte wagen met een exacte kopij van uw nummerplaat rondrijd, uw wagen kan het niet zijn, want die is zwart.
We discussieren hier niet over het verschil tussen helios blauw en paphos blue, het gaat hier echt over een wezenlijk verschil tussen de vastgestelde kleur en de werkelijke kleur.
Als de politie de kleur al niet juist vastgesteld heeft, zijn ze dan zeker van de plaats van het delict? En het uur? Een PV heeft bewijwaarde, maar dan moet het wel correct zijn opgesteld.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 06 mar 2012 15:21

"Het is dus duidelijk dat er ergens een witte wagen met een exacte kopij van uw nummerplaat rondrijd"? Geloof je dat zelf? De topic starter "herinnert zich niet" of hij al dan niet op die plaats was? Wat betekent dit dan? Dat de overtreding héél erg toevallig op een plaats begaan is waar de topic starter ook regelmatig komt? Want dit is de enige verklaarbare reden waarom de topic starter zich niet meer zou herinneren of hij er geweest was of niet: omdat het een plaats is waar hij zelf regelmatig wel eens komt. Ik kan me niet voorstellen dat je je niet herinnert op een plaats geweest te zijn waar je maar één of twee keer in het jaar komt.

Neen, zoals ik het hier lees ben ik er wel van overtuigd dat de topic starter de boete begaan heeft, maar omwille van een vormfout er vanonder uit probeert te muizen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jeanpieter
Berichten: 1

#27 , 07 mar 2012 14:51

Ik kan je geruststellen politiemensen ondergaan een jaarlijkse medische controle, waaronder een gehoor- en gezichtstest.
Er is echter wel een groot verschil tussen zwart en wit. Het gaat hier ook over de omstandigheden, merk, type en eventuele kenmerken voertuig. De opsteller kan zich echter ook vergist hebben van het kleur, het zal dan ook afhangen van zijn inlichtingen terzake. Je moet nog even (bang) afwachten.

Franciscus
Berichten: 38607

#28 , 06 jun 2012 18:55

En hoe verder verlopen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 11 jun 2012 07:52

Wil ik ook wel eens weten, eigenlijk ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mikado.007
Topic Starter
Berichten: 53

#30 , 21 mar 2014 14:01

Ik was dit uit het oog verloren ... uiteindelijk voor de rechter gekomen en VRIJSPRAAK wegens twijfel

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”