Met de fiets door Rood licht rijden...

kikioko
Topic Starter
Berichten: 1

Met de fiets door Rood licht rijden...

#1 , 20 feb 2012 08:49

Beste allen,

Graag had ik wat meer informatie gehad omtrent volgende situatie (meegemaakt door een vriend):

Er werd iemand tegengehouden voor door het rode licht rijden met de fiets...
Deze persoon heeft een andere identiteit doorgegeven, hij had zijn identiteitspapieren niet mee, of heeft zich op geen andere wijze kunnen identificeren. De persoon werd niet 12u vastgehouden ter bevestiging van identiteit... Zijn identiteit werd niet nagekeken.

De persoon die opgegeven (het slachtoffer) werd krijgt nu een boete (voor stopstreep, rood licht en identiteitsvervalsing ...)
wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2012 14:04

Als de persoon die opgegeven werd kan bewijzen ergens anders te zijn geweest op het tijdstip van de overtreding, kan deze persoon de boete altijd aanvechten. Bij onweerlegbare bewijzen heeft hij of zij een zeer sterke kans op success.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 21 feb 2012 17:50

Hoe kan een totaal onbekende zomaar iemand zijn identiteit opgeven?
Wat heeft de politie juist gevraagd.
Mogelijk kan de vaststeller de overtreder wel herkennen, dus niet te lang wachten om contact op te nemen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”