Parkeren op verhoogde berm

kamill
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeren op verhoogde berm

#1 , 18 feb 2012 14:14

Ik parkeerde met 2 wielen op verhoogde berm in bebouwde kom en liet voetpad vrij.
Ik krijg een voorstel tot onmiddelijke inning maar in het procesverbaal staat dat ik dat deed ter hoogte van huisnummer 2 (twee)... dit is echter fout, het moet huisnummer 20 zijn (twintig).
Moet ik deze boete betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 18 feb 2012 14:18

Ja. U mag niet parkeren, ook niet gedeeltelijk, op een verhoogde berm in de bebouwde kom. Het verkeerd huisnummer kan eenvoudig aangepast worden met een navolgend proces-verbaal.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

kamill
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 feb 2012 15:20

Ik moet dus gewoon betalen en maar de plaats is wel verkeerd. Wat als ik in mijn bezwaarschrift zeg dat ik op die plaats niet stond?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 feb 2012 15:46

Dan zal de zaak voor de politierechtbank komen, en dat kan veel duurder uitvallen.

Lousia
Berichten: 114

#5 , 18 feb 2012 16:06

Wat gaat U uitleggen als er een foto gemaakt is en in het dossier zit waarop alles duidelijk te zien ?

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 18 feb 2012 16:20

Menselijke fout maakt een PV niet nietig. Zoals boven gemeld, indien nodig zal dit aangepast worden in navolgend PV.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”