verkeersongeluk maar ik heb geen ongeluk gehad

evyvivi
Topic Starter
Berichten: 4

verkeersongeluk maar ik heb geen ongeluk gehad

#1 , 15 feb 2012 17:30

hallo,
ik heb een paar dagen geleden een papier gekregen van mijn verzekering
waarin ze mij zeggen dat ik een ongevalformulier moet binnen brengen omdat er
ongeluk is gebeurd.
Maar ik heb helemaal geen ongeluk gehad.
Dus ik heb gebeld naar mijn verzekering en blijkbaar heeft de verzekering van die persoon
een schadeclaim ingediend, en hebben ze mijn nummerplaat daar gevonden
(heb mijn nummerplaat een tijdje geleden verloren)
dus mijn verzekering zegt dat ik bezwaar kan aantekenen en dan sturen ze een expert om naar mijn wagen te komen kijken.
Voor mij geen probleem maar ik heb net een andere voorbumper gestoken en gezien ik mijn nummerplaat
ben kwijtgespeeld heb ik schrik dat ik toch verantwoordelijk word gesteld voor iets wat ik niet gedaan heb.
Kunnen ze mij verantwoordelijk stellen voor dit?
Wie kan mij helpen aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 16 feb 2012 12:17

Hebt u aangifte gedaan van verlies nummerplaat?
Hoelang is dat verlies geleden?
Wie heeft die nieuwe bumper gestoken .... en waarom?
Kan dat bewezen worden ... voor of na het ongeval?
Waar is de verwijderde voorbumper?

mava105
Berichten: 22259
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 feb 2012 12:51

Lijkt me toch allemaal zeer verdacht. Uw verliest uw nummerplaat, u laat uw voorbumper vervangen, en TOEVALLIG wordt u verloren nummerplaat teruggevonden waar er een ongeval heeft plaatsgevonden.
Was het uw officiele nummerplaat die u bet verloren (die achteraan) of het duplicaat vooraan.

Reclame

evyvivi
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 20 feb 2012 19:14

ik heb mijn nummerplaat meer dan 2maanden geleden verloren (duplicaat)
heb geen aangifte gedaan omdat de politie zei dat dat niet moest omdat het niet de officiele is.
en ik heb mijn bumper vervangen omdat het een tuningbumper is en omdat die stuk was ( was helemaal gemasticeerd) en hield niet erg goed meer aan mijn carroserie. Ik kan wel aan mijn garagist vragen voor ene bewijs dat die bumper gestoken is voor het ongeval.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 20 feb 2012 19:17

En heeft de politie daar ook geen melding van gemaakt?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 feb 2012 14:02

ik heb mijn nummerplaat meer dan 2maanden geleden verloren (duplicaat)
heb geen aangifte gedaan omdat de politie zei dat dat niet moest omdat het niet de officiele is.
U hebt dus ook geen bewijs dat u die aangifte gaan doen bent? Ik zou zeer sterk aanraden om te proberen alsnog een verklaring van de agent die u toen tewoord gestaan heeft, te bemachtigen, zodat je een bewijs hebt dat je de plaat verloren bent VOOR het ongeval gebeurde. Dit is zowat het enige dat u kan redden, vrees ik.
en ik heb mijn bumper vervangen omdat het een tuningbumper is en omdat die stuk was ( was helemaal gemasticeerd) en hield niet erg goed meer aan mijn carroserie. Ik kan wel aan mijn garagist vragen voor ene bewijs dat die bumper gestoken is voor het ongeval.
Een bewijs? Hebt u dan geen factuur? Daar staat toch een datum op? Als u geen factuur hebt, gaat u een garagist die in het zwart werkt en die u mogelijk persoonlijk goed kent, een bewijs vragen? Ik vrees dat men daar op de rechtbank eens mee zal lachen.

Uw verhaal lijkt me, zoals hierboven gezegd, wel héél erg toevallig. Als u toch ter goeder trouw bent (waar we hier uiteraard steeds van uitgaan ;-) ), denk ik dat uw enige reddign een verklaring van de politieagent zal zijn. Ga terug naar het politiekantoor en vertel wat er gebeurd is en dat u graag de agent zou spreken die u indertijd te woord gestaan heeft. Een verklaring van een politieagent die vermeld dat u VOOR de datum van het ongeval bent komen verklaren uw nummerplaat kwijtgeraakt te zijn, zal een héél grote hulp zijn in deze zaak.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

evyvivi
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 21 feb 2012 20:46

Heb vandaag van mijn verzekering bericht gehad dat er een getuige was van het ongeluk
en die bevestigd dat het niet mijn wagen was maar een lichtgrijze peugeot.
Ik heb een zwarte wagen.
Dus hopelijk dat het het in toch in orde komt :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 feb 2012 07:31

Heb vandaag van mijn verzekering bericht gehad dat er een getuige was van het ongeluk
en die bevestigd dat het niet mijn wagen was maar een lichtgrijze peugeot.
Ik heb een zwarte wagen.
Dus hopelijk dat het het in toch in orde komt :)
En hoe komt men dan aan uw verloren nummerplaat? Toeval?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”