Overtreding E1

Carlojans
Topic Starter
Berichten: 4

Overtreding E1

#1 , 11 feb 2007 21:08

Ik ben Merchandiser dat houd in dat ik folders en brohures naar winkel punten in steden moet bevoorraden. Ook moet ik grote stickers plakken op de venster zodat ik steeds men auto zo kort mogelijk bij me moet hebben voor materiaal steeds in en uit te laden.
Nu sta ik voor een verbodsteken E1 blauwe achtergrond met 1 rode schune streep erdoor.
Ik ben daar uit aan het laden politie rijden voorbij en schrijven men nummerplaat af zonder een papiertje onder de venster te steken of te kijken waarom ik daar sta.
Toen ik naar buiten kwam zag ik ze traag voorbij rijden.
2 dagen later minnelijke schikking van 50?.
Nu is men vraag kan dit zo maar en wat moet ik in de toekomst doen omdat probleem niet meer voor te komen.

Alvast bedank voor de tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 12 feb 2007 12:12

wat staat er als overtreding op de MS?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Carlojans
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 feb 2007 19:52

Dit stond op men pv.


Overtreding(en)

Bestuurder van bovenvermeld voertuig bevond zich in overtreding met:
KB 01.12.1975 Art. 5 + 70.2.1.1? - El - Overtreding lste graad Art. 5. De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van [...] [het algemeen] reglement [op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg] zijn aangebracht.Art. 70.2.1.1?. Verkeersborden voor parkeer- en stilstandverbod. Bord El: parkeerverbodEen opschrift mag de periode aanduiden tijdens dewelke het verbod geldt.

Vaststelling(en)

'-'Bijkomende inlichtingen Een afschrift van onderhavig PV, werd verzonden aan de houder van de kentekenplaat, met antwoordformulier, op datum van 01/02/2007

In de komende dagen zal u een tweede schrijven toegestuurd worden met een uitnodiging om de onmiddellijke inning te betalen voor het bedrag van 50.00 euro op een centrale bankrekening met een gestructureerde referentie (OGM nummer).

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 12 feb 2007 20:38

Nu sta ik voor een verbodsteken E1 blauwe achtergrond met 1 rode schune streep erdoor.

Ik ben daar uit aan het laden .
je schrijft dat je voor de E1 staat
wil dit zeggen dat er tussen het laatste kruispunt en waar je staat geen andere E1 stond (mss heb je hem niet gezien) of andere parkeerbeperking
indien er geen stond hebben ze geen zaak

als je enkel aan het laden en lossen bent, kunnen ze je ook niks maken
let wel
2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
dat wil wel zeggen dat je niet binnen nog even moet staan babbelen over het weer
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Carlojans
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 13 feb 2007 08:38

Ik was werkelijk aan het laden en lossen.
Kwam zelf de winkel uit om materiaal bij te halen uit men auto toen de politie aan de andere kant van de weg voorbij reed.
De vorige keer dat ik daar gestaan heb was er wel een bordje onder de E1 plaat dat er op stond laden en lossen maar dat bordje is nu weg.
Daarbij ben ik bij de politie commisaris geweest en vertelde me dat de politie hun werk niet prober hebben afgewerkt.
Dat ze langs mij moesten komen en mij een kaartje onder de venster steken dat hadden ze ook de situatie gezien maar dat ik werkelijk in fout ben.
Naar toekomst toe had hij geen oplossing voor mij.

dieke
Berichten: 1299

#6 , 13 feb 2007 14:10

Als ik u was, betaalde ik die minnelijke schikking van 50 euro NIET. Ik zou het voorleggen aan de autoverzekering, waarin gratis rechtsbijstand zit.

Mijn man heeft ooit ook zo een vermeende verkeersovertreding begaan. Volgens agenten langs de kant van de weg bevond hij zich op een strook waar inhalen verboden is, maar mijn man kon niet anders dan zich op die strook begeven omdat hij linksaf een straat in moest slaan.

Soit, de situatie van toen doet niet terzake. Het gaat erom dat het in zijn geval ook een situatie van woord tegen woord was.

Je doet er goed aan een verklaring op te stellen waarin je duidelijk stelt dat je een eigen zaak hebt en ter plaatse STILSTOND om te laden en lossen, vermeld de personen bij wie je goederen leverde, vermeld dat het niet langer duurde dan x-aantal minuten en dat je dus volledig handelde volgens de regels der wet.

Die verklaring print je uit en voeg je bij het antwoordformulier dat je nu hebt aangekregen. Bewaar die verklaring ook nog op je pc, want jahaaa als die politieagenten die jou op de bon gegooid hebben per ongeluk je verklaring verloren leggen, zoals bij mijn man het geval was, kan je ze onmiddellijk opnieuw uitprinten voor die agent die dan aan je deur staat om te komen vragen waarom je niet wil betalen.

Dan komt die hele heisa voor de rechtbank, waar jij niet aanwezig moet zijn maar best wel je gratis advocaat van de verzekeringen.

In ons geval: zaak gewonnen, niets moeten betalen buiten dan die ene postzegel en telefoontje naar verzekeringen. Bij ons ging het wel om een boete van een 250 euro (tijd van de superboetes) maar niets belet je om voor je 50 euro hetzelfde te doen.

Julilah
Berichten: 9

#7 , 06 jun 2012 22:02

hallo,

Ik heb dus ook een boete gekregen van 50€.
art.5+ 70.2.1.1 E1.

Het feit is het volgende...
Aan de kust is het enkel te betalen op weekend & feestdagen.

Hemelvaart (17mei) is een feestdag en dit viel op een donderdag...
18 mei is een gewone werkdag... dus aan de kust moet je niet betalen op werkdagen.

Ik heb die boete gekregen op de 18de mei om 16.25u.

Ik vraag me dan af wanneer de politie het weekend bekijken...
want de betekenis van weekend is : week·ein·de het; o -n, -s, week·end [wiekent] het; o -s, -en periode van vrijdagavond tot maandagmorgen
de betekenis van avond is :  avond de; m -en vallende duisternis; deel vd dag tussen 18.00 en 0.00 uur: ’s ~s in de avonduren

dus het uur waar de boete is uitgeschreven is op een gewone werkdag...

Wat moet ik daar mee doen?

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 06 jun 2012 22:13

Te betalen.... is parkeermeter.
E1 is geen parkeermeter maar een parkeerverbod.
U gaat een vraag stellen op een vraag van 5 jaar geleden?
Misschien best een eigen onderwerp opstarten

Julilah
Berichten: 9

#9 , 06 jun 2012 22:19

voila gedaan :)

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 06 jun 2012 23:22

U schreef :
Ook moet ik grote stickers plakken op de ruit zodat ik steeds mijn auto zo dicht mogelijk bij me moet hebben om materiaal steeds in en uit te laden.
Laden en lossen is zeer beperkt : het gaat alleen over de minimale tijd die nodig is om te laden of te lossen, personen te laten in- of uitstappen. Stickers plakken is géén laden en lossen. Enige correcte oplossing : stilstaan, materiaal lossen, wagen verplaatsen, stickers plakken, wagen gaan terughalen, stilstaan, laden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”