Keuring en verzekering nodig voor auto in beslag.

Wrosinator
Topic Starter
Berichten: 7

Keuring en verzekering nodig voor auto in beslag.

#1 , 27 jan 2012 20:45

Vorige week werd mijn zus (met rede) tegengehouden tijdens het rijden.
Aangezien haar laatste verzekeringsbijdrage niet betaald was en ze ook geen keuringsbewijs had, werd de auto natuurlijk in beslag genomen.

Nu krijgt zij bericht dat haar auto binnen de 30 dagen verzekerd dient te zijn, anders wordt de auto eigendom van de Belgische Staat. Maar natuurlijk wil geen enkele verzekeringsfirma de auto verzekeren aangezien hij niet gekeurd is.
En de auto raakt logischerwijze niet gekeurd aangezien hij in beslag is genomen en zij haar auto niet los krijgt totdat deze verzekerd is....
Beetje vicieuze cirkel toch???

Heeft iemand hier een ideetje/oplossing voor?
Kan je een auto op verplaatsing laten keuren?
Mag je de auto bv even naar de keuring rijden en terug brengen naar de opslag?
Wij weten het even niet meer...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 28 jan 2012 18:41

Voertuig kan onder dekking van garage ( ophalen met takelwagen) door de garage met handelaarsplaten naar garage en keuring worden gebracht.
Indien geldige keuring kan een verzekering worden afgesloten.
Dan kan het voertuig worden vrijgegeven.
Dus u of uw zus kunnen daar niet mee rijden en alles zal met de takelwagen moeten gebeuren.
Ik vermoed dat voertuig ook niet is ingeschreven?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2012 08:39

Ik denk en ben er bijna zeker van dat een handelaar met handelaarsplaten naar de keuring kan rijden(korste weg) zonder een takelwagen, want een handelaar koop veel wagens waar er geen keuring meer opzit en laat ze dan keuren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 30 jan 2012 17:21

Van garage naar keuring en terug inderdaad geen probleem.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”