nummerplaat niet geschrapt van de DIV

fromalk
Topic Starter
Berichten: 14

nummerplaat niet geschrapt van de DIV

#1 , 23 jan 2012 23:33

Allen,

beetje een onaangename verassing toen ik net thuis kwam. Ik heb nl een kopei ontvangen van het pv tav de procureur des konings waarin ik 'beschuldigd' wordt van het niet tijdig inleveren van mijn nummerplaten.

In een notendop: sinds Augustus 2010 stond mijn golf 4 in panne in een garage, omdat ik in December 2010 een bedrijfswagen heb gekregen heb ik enkele maanden later (Februari of April 2011) de nummerplaten van die golf opgestuurd tav de DIV. Ik was daarvoor aan de DIV in mijn dorp gestopt maar vond daar geen brievenbus waar ik deze kon in stoppen. Omdat de wagen vorige zomer echt onder de voeten stond is hij verkocht geweest en inmiddels blijkbaar opnieuw ingeschreven.

Blijkbaar diende ik een attest van de schrapping te ontvangen maar dit heb ik nooit gekregen, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat ik dit had moeten krijgen (dank u google). Ik heb wel vorig jaar rond April nog keurig mijn taksen betaald met het gedacht dat die dienst achter liep met hun administratie.

Alleszins wordt mij nu een inbreuk op Art 35 van het K.B. van 20-07-01 paragraaf 1 ten laste gelegd, meer bepaald het niet tijdig (4m) inleveren van mijn nummerplaten.

Ik vind hier eigenlijk bitter weinig over terug maar kan iemand me in de richting wijzen wat ik hieraan kan doen? Ik neem aan dat ik best morgen pv kan gaan laten opmaken dat ik de nummerplaat reeds vorig jaar & voor de verkoop had opgestuurd...

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 23 jan 2012 23:44

En in welk dorp heeft de DIV een brievenbus?
Waar ben je dan met de nplt gebleven?
PV opstellen voor wat ???
Waarom heeft uw verzekering de nplt niet teruggestuurd?

fromalk
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 23 jan 2012 23:53

Ik ging er toen van uit dat de DIV een brievenbus had, blijkbaar is dat niet het geval. Daarom heb ik toen contact opgenomen met onze makelaar dewelke wel had aangeboden ze op te sturen maar gezien ik geen tijd had om tot bij hem te geraken heeft hij me gewoon het adres doorgegeven en heb ik ze zelf opgestuurd... De verzekering van die wagen was een reeds eind 2009 gestopt omdat hij toen in panne is gegaan. Ik neem morgen sowieso wel even contact op met onze vorige makelaar om me te laten informeren.

Het pv wou ik laten opstellen voor verlies van de nummerplaten door weet ik veel wie, ik heb ze op de post gedaan maar blijkbaar zijn ze nooit op de DIV geraakt of is er daar iets misgegaan. Uiteindelijk is mijn vraag precies wat ik hier het beste mee aanvang

Reclame

job
Berichten: 86

#4 , 26 jan 2012 22:37

Met je verhaal naar de politie gaan.
Bij politie een attest van verlies van nrplaat vragen.
De politie verwittigt DIV.
Maar voor alle zekerheid het attest aangetekend versturen aan de DIV.
Kans is groot dat het zelfs met terugwerkende kracht geschrapt wordt.
Er gaan momenteel wekelijks tientallen platen verloren.
(door al die nieuwe nrplaten dienen die oude teruggestuurd te worden)
De dienst heeft momenteel een achterstand van minstens twee maanden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”