schadevergoeding

Fertineti
Topic Starter
Berichten: 1

schadevergoeding

#1 , 20 jan 2012 15:37

Halo, (20.01.2012)
Eind augustus 2011 is er een zwaar voorwerp (=2 paletten) op m'n fiets gevallen
De persoon die het ongeval veroorzaakte heeft dit niet betwist & heeft z'n verzekering aangesproken
Een fietsenmaker heeft 2 dagen na het ongeval een bestek opgemaakt van € 292,10 incl. BTW
Dit bestek werd een paar dagen later bezorgd aan de verzekering van de tegenpartij.
Na -van mijn kant -een aangetekende brief, een gewone brief, 2 mails & 2 bezoeken bij de verzekeraar
(wegens het ontbreken van een reactie) werd er uiteindelijk een schade expert aangesteld (=1,5 week geleden)
Aldus heb ik op 18.01.12 een minnelijke schatting van de schade ontvangen voor € 150,- incl. BTW
reden : Fiets is maar 300,- euro waard (zeggen ze)
Fiets is 3 jaar oud
Voor dit bedrag kan de fiets dus niet hersteld worden !!!
Een vergoeding voor het ontberen van het voertuig (ik heb 4,5 maand een fiets moeten huren!) komt ook niet ter sprake

Ik vind dit echt onrechtvaardig
Wat kan ik hieraan doen ?
Alvast dank voor een eventuele reactie
Vriendelijke groetjes,
Fertineti

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 jan 2012 15:59

Eens via uw eigen familiale verzekering gaan? Maar waarschijnlijk heb je er geen, zoals zovelen, en dat is fout. Voor die paar 10tal Euro per jaar had je nu misschien een degelijke vergoeding voor uw fiets gehad.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”