Onbetaalde retributie

gntrdb
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Wommelgem

Onbetaalde retributie

#1 , 17 jan 2012 15:03

Op 21/12/2012 moest mijn vrouw voor haar werk naar Gent. Aangezien men in de meeste steden moet betalen voor te parkeren, is dit in Gent niet anders. Mijn vrouw weet niet hoe lang ze ongeveer geparkeerd zal zijn en neemt het zekere voor het onzekere en neemt een dagticket van 3€ geldig tot 22/12/2012 11u52, waarom zou ze ook niet, want het werk vergoedt dit soort onkosten.
Gisteren kregen we een brief dat de retributie van 50€(!) onbetaald is gebleven nadat er een parkeerbiljet van 21/12/2012 om 12u01 onder de ruitenwisser werd gelegd.

Er heeft nooit een parkeerbiljet onder de ruitenwisser gestoken en per toeval hebben we nog steeds het originele parkeerticket in ons bezit. Vanmorgen heb ik naar het parkeerbedrijf gebeld om meer uitleg. Zonder dat ik de nummerplaat heb doorgegeven, vertelde ze me dat mijn vrouw waarschijnlijk in een zone stond voorbehouden aan bewoners en dat er 4 foto's genomen zijn die ik mag komen bekijken... in Gent.

Waarom zetten ze in de eerste plaats een parkeerautomaat in een zone die toch voorbehouden is aan bewoners? Hoeveel bewoners zijn er om dat uur thuis?
Een zone die afgebakend is door verkeersborden, valt dit niet onder het politiereglement, dusdanig dat het parkeerbedrijf het recht niet had om te "beboeten"?
Kan ik mijn rechtsbijstand inschakelen om dit te verdedigen?

Op de site van parkeerbedrijfgent.be kan je het volgende lezen:
4) Betalen hoeft niet meteen

Parkeerwachters controleren meerdere keren per dag de parkeertickets in de geparkeerde wagens. Als in een wagen geen betaalbewijs achter de voorruit ligt, weten ze dat de bestuurder kiest voor het parkeerbiljet onder de ruitenwisser:

In een straat waar betalend parkeren of blauwe zone van kracht is, geldt dit parkeerbiljet meteen voor vijf uur parkeren vanaf het uitschrijven van het formulier. Dit kost 25 euro.
Parkeer je zonder geldige bewonerskaart op een voorbehouden bewonersplaats, dan bedraagt de retributie 50 euro voor 10 uur parkeren.
Als blijkt dat we toch 50€ moeten betalen, kunnen we dan die 3€ terugvorderen omdat we dan toch al betaald hebben om in die zone te parkeren, zoals uit bovenstaande blijkt? :D

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding