Geflitst bij volgen ambulance

bartvdv
Berichten: 1911

Re: Geflitst bij volgen ambulance

#31 , 01 mar 2012 11:02

Tja eylis, met alle respect voor dieren, maar eerlijk gezegd vind ik ook niet dat het verantwoord is in het verkeer het leven van andere mensen te riskeren ter wille van een ziek dier.
Tja, een ambulance volgen terwijl de nodige zorgen al toegediend worden of de geboorte(!) van een kind lijken mij ook geen redenen om overtredingen te begaan waardoor levens van anderen geriskeerd worden. En als zelfs al ambulanciers soms boetes kunnen krijgen wanneer ze overtredingen begaan, dan zegt dat al genoeg. Mocht het mij overkomen, dan betaal ik gewoon de boete en ga er niet om lopen zeuren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 mar 2012 11:19

Niet te lichtzinnig omspringen met de uitspraak "overtredingen waardoor levens geriskeerd worden". 90 rijden waar je 70 mag is misschien een overtreding, maar om te zeggen dat daardoor levens geriskeerd worden, is toch wel wat overdreven. Moest je in de bebouwde kom 90 rijden, OK, maar een lichte snelheidsovertreding is niet noodzakelijk "een overtreding waardoor levens geriskeerd worden". Probeer het drama-queen-gehalte dus wat te beperken, AUB...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 01 mar 2012 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

dieke
Berichten: 1299

#33 , 01 mar 2012 11:23

Dat begrijp ik, bartvdv. Zoals ik al eerder schreef, zal tijdstip (en dus niet alleen de hoogdringendheid van alles, maar ook hoe groot het risico is op de weg, soit) waarschijnlijk ook wel cruciaal zijn in heel dit verhaal en hoe overdreven snel je reed misschien ook. Het uitroepteken dat je plaatste achter 'geboorte', kwetst mij persoonlijk wel erg, maar dat kan jij uiteraard niet weten. Enfin, laat ons het erop houden dat ik weet hoe dicht geboorte en overlijden bij elkaar kunnen liggen.

@tomvdv: Dank je wel, dat is ook een beetje wat ik wil zeggen. Die 90 waar 70 mocht gebeurde trouwens op een tweevaksringweg waar op dat moment ei zo na geen verkeer reed.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”