Geflitst bij volgen ambulance

stevos
Topic Starter
Berichten: 4

Geflitst bij volgen ambulance

#1 , 17 jan 2012 13:34

Beste,

in oktober ben ik geflitst toen ik de ambulance volgde die mijn schoonvader vervoerde naar het ziekenhuis, ik vervoerde zijn dochter, die in shock verkeerde en niet mocht meerijden met de ambulance. Ik heb hierop bezwaar getekend en vandaag heb ik een brief ontvangen dat dit niet als reden geaccepteerd word. Wat raden jullie aan van te doen de (met 10 euro verhoogde) boete alsnog betalen of juridische hulp zoeken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 17 jan 2012 14:15

Beste,

in oktober ben ik geflitst toen ik de ambulance volgde die mijn schoonvader vervoerde naar het ziekenhuis, ik vervoerde zijn dochter, die in shock verkeerde en niet mocht meerijden met de ambulance. Ik heb hierop bezwaar getekend en vandaag heb ik een brief ontvangen dat dit niet als reden geaccepteerd word. Wat raden jullie aan van te doen de (met 10 euro verhoogde) boete alsnog betalen of juridische hulp zoeken?
Ik zou gewoon de boete betalen... een ambulance volgen geeft je niet het recht de wegcode aan je laars te lappen... zelfs prioritaire voertuigen moeten zich aan de wegcode houden, tenzij ze een dringende opdracht uitvoeren

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 17 jan 2012 14:21

De ambulance word ook geflitst en daarna word dat PV geseponeerd. Ik raad u aan te betalen daar dit een bij vooraad verloren zaak is. Waarschijnlijk werd geoordeeld dat het in shock verkeren van iemand niet verrechtvaardigd om een (snelheids)overtreding te begaan. Had u bij uw bezwaar wel alle nodige bewijzen en verklaring(en) van dienstdoende ambulancepersoneel bijgevoegd dat die persoon niet mocht meerijden met de ambulance ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2012 16:13

Is er medisch vastgesteld dat de dochter in shock was?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 17 jan 2012 16:54

Is er medisch vastgesteld dat de dochter in shock was?
dan kan ze een boete krijgen omdat ze niet in staat was haar voertuig te besturen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Eddy009
Berichten: 187

#6 , 17 jan 2012 19:43

U betaalt best de boete. Indien de zaak voor de politierechter komt, bestaat de kans dat het door u geschetste verhaal als verzachtende omstandigheid zal worden aanvaard, doch zelf dan nog zal de uiteindelijke boete hoger uitvallen dan wanneer u nu uw minnelijke schikking betaalt.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jan 2012 09:30

Is er medisch vastgesteld dat de dochter in shock was?
dan kan ze een boete krijgen omdat ze niet in staat was haar voertuig te besturen
De dochter zat niet aan het stuur, maar was passagier. Het is echter wel van belang om te bepalen of het hier over een noodgeval ging of niet.

Redrum
Berichten: 574

#8 , 18 jan 2012 09:36

De ambulance word ook geflitst en daarna word dat PV geseponeerd.
Seponering is zelfs niet altijd het geval. Ook de ambulance moet zich aan regels houden bij het negeren van een verkeerslicht.

stevos
Topic Starter
Berichten: 4

#9 , 18 jan 2012 11:10

Betreft een snelheidsovertreding, geen rood licht camera... Van het ambulancepersoneel mocht ze dus niet mee met haar vader in de ziekenwagen gezien shocktoestand (hysterisch gedrag) achteraf bekeken had ik beter niet gevolgd, maar wist ik veel naar welk ziekenhuis men ging en waar dat lag, alles gaat op die moment zo snel... De ene moment sta je nog in een plas bloed in de keuken met een handdoek iemand zen bloeding te stelpen. Uit principe had ik de boete gewoonweg niet betaald...

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#10 , 18 jan 2012 11:27

Het is echter wel van belang om te bepalen of het hier over een noodgeval ging of niet.
het noodgeval ligt in de ziekenwagen
de familie die zich naar het hospitaal haast zal niet aanzien worden als een noodgeval
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jan 2012 12:14

TS spreekt van een shock in zijn post. Een shock kan in bepaalde gevallen levensbedreigend zijn, vandaar de vraag of dit medisch is vastgesteld. Als er een MUGarts aanwezig was bij de ambulance en hij de toegang tot de ambulance ontzegd heeft, dan maakt de TS geen enkele kans.

artemis
Berichten: 3294

#12 , 18 jan 2012 15:11

'Shock' wordt in de volksmond ook gebruikt om aan te geven dat iemand 'van slag' is.
Hoe emotioneel men er ook betrokken bij kan zijn het helpt het slachtoffer in de ambulance niet om even snel in het ziekenhuis aan te komen.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#13 , 18 jan 2012 16:19

Vandaar mijn vraag of dit medisch vastgesteld is en dat het hier dus wel degelijk over een shock gaat. Ondertussen heeft TS hier op geantwoord en kan dit dus niet worden ingeroepen. Case closed, maar stop dan ook met mij te quoten.

artemis
Berichten: 3294

#14 , 18 jan 2012 17:56

Van het ambulancepersoneel mocht ze dus niet mee met haar vader in de ziekenwagen gezien shocktoestand (hysterisch gedrag)
Is wel begrijpelijk he. Bij een medische urgentie waarbij in de ambulance verder ingegrepen moet worden wil men geen pottenkijkers noch mensen die zelf opgevangen dienen te worden. Alle aandacht moet naar die ene patiënt kunnen gaan waar de ambiance voor gekomen is.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 jan 2012 09:36

Vandaar mijn vraag of dit medisch vastgesteld is en dat het hier dus wel degelijk over een shock gaat.
Ik heb een zwaar vermoeden dat iemand die werkelijk in shock is, ook door de ambulance zou zijn meegenomen, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”