Geflitst in Nederland

tombe
Topic Starter
Berichten: 136

Geflitst in Nederland

#1 , 13 jan 2012 13:45

Ik kreeg gisteren een aanmaning vanuit Nederland in de bus. Ik was op dit dag op de betrokken plaats en betwist dan ook de feiten niet. Het gaat om 10 km/u te snel, het kan best dat ik onbewust inderdaad te snel reed. Niettemin werden meteen aanmaningskosten gerekend, gezien het al een aanmaning was, terwijl ik nooit een eerste schrijven ontving. Wat is de beste oplossing hier? Het niet betwiste bedrag betalen (maar dan zonder de aanmaningskosten) en aangetekend bezwaar kenbaar maken? Ik rijd immers voor mijn bedrijf nogal vaak in Nederland en kreeg al verhalen door dat ze daar meteen je auto in beslag nemen als je openstaande boetes hebt...

Maar om daarvoor nu onterechte aanmaningskosten te gaan betalen (ook al is het maar zo'n 30 euro), vind ik toch wat te gek...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 jan 2012 14:47

"Nederland" staat er om gekend om nogal rap extra kosten allerhande aan te rekenen.

aanmaningskosten betekend in Belgie nog steeds dat men u al eerder uitnodigingen tot betaling heeft gestuurd, dus het beste lijkt mij inderdaad de aanmaningskosten aangetekend te betwisten en de feitelijke boete te betalen.

Boregard
Berichten: 245

#3 , 13 jan 2012 15:40

Ja, ja weet van meespreken.
Tegengehouden, proberen uit te leggen, geen reactie maar dan ook geen enkele. Geen ja, geen neen, niets. Zuiver koel zakelijk.
Goede reis mijnheer
Een paar dagen later lag ZE in de bus.

Mogelijke oplossingen:
a) je betaalt alles
b) wagen met andere nummerplaat gebruiken of eventueel nieuwe nummerplaat aanvragen.
c) afwegen of een AS en eventuele weigering niet duurder is dan niet betalen met de risico's vandien.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 jan 2012 18:16

tombe betwist de boete en het bedrag van de boete op zich niet, wel de "aanmaningskosten" die ze er ineens bij rekenen.

Boregard
Berichten: 245

#5 , 14 jan 2012 10:07

Dat had ik wel begrepen maar begin eens ....
Als het een principe zaak is dan moet je nog afwegen en de kosten afwegen tegen je principe.....
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”