voertuig weggesleept

Tomec
Topic Starter
Berichten: 5

voertuig weggesleept

#1 , 01 jan 2012 20:58

ik ben bij de gene die zich gisteren aan autorijden waagden met een glasje op.
ik parkeer mijn voertuig, ik stap uit de auto en er staan 2 agenten naast hun combi en manen me aan voor men snelheid en vragen of ik alchohol op heb, ik antwoord eerlijk
heb niks betwist, ben vrijwillig in de combi gestapt ben altijd beleefd gebleven.
de meting wijst positief uit gevolg rijbewijs word ingetrokken voor 15dagen(voorlopig rijbewijs 18maanden)
geen pv opgesteld wel een papier van alchoholopname in het verkeer.

ik zet mijn weg verder uit het politiekantoor te voet en ga terug verder het nieuwejaar vieren
rond 8u 15 passeer ik met men kameraad aan mijn auto die geparkeerd staat aan de overzijde van de straat met een politiecombi er vlak naast ik besluit de hele zaak wat in de gaten te houden 15min later komt er een takelwagen aan met nog een combi en ze beginnen doodleuk mijn auto te takelen terwijl deze correct stond geparkeerd en dit 5u nadat ze me daar aan de auto meegenomen hebben

klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Eddy009
Berichten: 187

#3 , 01 jan 2012 22:40

anders kan ik het ook niet verklaren ...

Reclame

Tomec
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 02 jan 2012 01:06

ja het voertuig is verzekerd

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 jan 2012 06:37

Ik veronderstel dat je toch naar die agenten die je auto getakeld hebben toegestapt bent en hen de reden gevraagd hebt?

Tomec
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 02 jan 2012 15:44

ja ben onmiddelijk erop af gegaan dan heeft de agent mijn sleutel gevraagt, heb deze overhandigd. en ik vroeg waarom dit nodig was,
ze gingen immers wiellklemmen 5u eerder maar 5u later staat die auto er nog zonder klem en komen ze hem wegslepen want de wielklemmen waren op?

De zaak stinkt van kilometers ver denk ik

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 jan 2012 16:10

Nu heb je de reden nog altijd niet gezegd waarom ze het voertuig hebben weggesleept, met andere woorden op welke, volgens hun, wettelijke basis?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 02 jan 2012 16:39

En waarom zou dat stinken als de wielklemmen op zijn. Op 1 januari zullen er wel meer wielklemmen geplaatst zijn zeker. Je zal al blij mogen zijn als ze die 5 uren, dat de politiewagen achter uw wagen is blijven staan als een soort oppasser, niet in rekening brengen. :lol:
Laatst gewijzigd door mava105 op 02 jan 2012 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 02 jan 2012 18:16

voorlopig rijbewijs en geen bestuurder die mag rijden, rijden 's avonds en in WE?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#10 , 02 jan 2012 20:24

Dan zou men het parket moeten hebben verwittigd en dan zou het om een gerechtelijke inbeslagname gaan. Immobiliseren in het raam van art. 54bis Verkeerswet zit er nog niet in, bij gebrek aan KB.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 02 jan 2012 20:55

een wilde gok: een verzekering die uitsluit dat je 's nachts rijdt?

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 02 jan 2012 23:25

of indien wel rijverbod maar RB niet bij...

Tomec
Topic Starter
Berichten: 5

#13 , 04 jan 2012 05:30

de agent zei me dat het voertuig niet verzekerd bleek te zijn, ik kon dit niet met 100procent geloven en kon het ook niet aantonen want de boorddocumenten lagen thuis.
maar thuis aankomende zie ik dat mijn voertuig verzekerd is tot einde maart 2012 en deze verzekering loopt 24op7.
en die agent heeft daar geen 5u gestaan, hij heeft me gepasseerd, ik herkende hem en dacht dat hij wielklem ging monteren op de auto die 200meter verder stond. dus ik ga kijken en toen ik aankwam heb ik me op een afstand gehouden en 5min later was de takelwagen er.

En immobiliseren hoeft echt geen 200+ € te kosten, toch?
en zeker niet als er 5u daarvoor een akkoord was over wielklem, als er dan 5u later geen wielklemmen zijn hoef ik daar niet voor op te draaien
En aangezien de bestuurder aanwezig was mag er niet getakelt worden, dan word enkel de verplaatsing van de takelwagen aangerekend aan de overheid, of aan de persoon ten laste als het voertuig werkelijk fout geparkeerd stond of als men het oog heeft op dringende reparatie van het wegdek wat nu dus niet het geval was

Lightning

#14 , 04 jan 2012 07:31

de agent zei me dat het voertuig niet verzekerd bleek te zijn, ik kon dit niet met 100procent geloven en kon het ook niet aantonen want de boorddocumenten lagen thuis.
Hierin schuilt het antwoord op uw initiële vraag. De politie mag uw voertuig om die reden uit het verkeer halen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 04 jan 2012 07:37

en die boorddocumenten waren meer dan waarschijnlijk reeds 5 uur ervoor opgevraagd en niet kunnen voorgelegd worden. Het eerste wat ik dan zou doen is een taxi bellen en NIET verder feesten maar wel de boorddocumenten voorleggen...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”