Verkeersovertreding snelheidsboete begaan in Nederland

Tom V.
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersovertreding snelheidsboete begaan in Nederland

#1 , 26 dec 2011 20:50

ik heb hetzelfde meegemaakt als "KODB". Ik kreeg in september een boete van € 60 uit NL van een snelheidsovertreding die in april 2011 zou gebeurt zijn.
Mijn wagen is daar nooit geweest en ik heb onmiddellijk een copy van de foto opgevraagd. Ik krijg een vage foto toegestuurd met een nummerplaat op waar niets anders op te zien is dan een klein kadertje met een plaat erop en er zijn meerdere mogelijkheden mogelijk. Ik reageer direkt per aangetekend schrijven dat dit niet mijn plaat is.
Later krijg ik weer een brief waarop betere foto's te zien zijn en je kan duidelijk zijn dat het niet mijn wagen is. Ik stuur foto's op van mijn wagen en geef hen de info welk merk en type wagen op hun foto staat. Krijg ik vorige week weer een brief dat ik binnen de 14 dagen moet betalen of dat anders mijn aanklacht niet zal behandeld worden. Er staat dan wel bij vermeld dat ik € 54 + € 6 administratiekosten moet betalen maar die extra kosten krijg je nooit terug.
heeft iemand hetzelfde meegemaakt en wat is het beste wat je kan doen? Ik heb zo iets : betalen is bekennen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 26 dec 2011 21:55

Gebruik van een valse nummerplaat?
Kan je zien dat het een Belgische is.
Een nummerplaat uit Belarussa ziet er net hetzelfde uit.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 27 dec 2011 10:17

Als het gaat om een verkeersovertreding van de politie zal het lopen via het CJIB, Centraal Justitieel Incassobureau. Neem zo snel mogelijk contact op met de officier van justitie en bezorg hen een 'beroepschrift'.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”