Nee hoor.
Sinds wanneer tekenen ze vakken om te mogen laden en lossen? Dat mag toch overal...
Er zijn vrij veel vakken "laad-en loszones'. In Mortsel komen ze zeer veel voor, in Antwerpen minder, maar ik weet er toch meerdere. Een verkeersbord gaat trouwens ook boven een wegmarkering.Nee, dat velo station is 50 meter ervoor...
Sinds wanneer tekenen ze vakken om te mogen laden en lossen? Dat mag toch overal...
Witte markeringen maken geen parkeerplaats, maar kunnen dit wel.Spijtig, en juridisch gezien is een parkeerverbod verschillend met een zone verboden parkeren? anders kan ik me eventueel beroepen op: K.B. 01/12/1975 Art. 77.5. In een parkeerzone mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen moeten staan.
Er staat inderdaad een bord E1 (= Parkeerverbod). Voorbij dit bord is het echter WEL toegelaten stil te staan (= de tijd om iemand laten in- of uitstappen of om te laden en te lossen). Mocht dit ook niet toegestaan zijn zou er een bord E3 (= Stilstaan en parkeren verboden) gestaan hebben (zie http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /253-art70" onclick="window.open(this.href);return false; om U te vergewissen van het verschil tussen beide borden)."Overal waar je mag parkeren mag je laden en lossen maar waar je enkel mag laden en lossen mag je niet parkeren."
Maar er is een parkeerverbodsbord, dus je mag er niet parkeren, dus ik veronderstel ook niet laden & lossen.. Want anders mag je wel overal laden en lossen?
Wel off-topic, maar lantoor.... iemand die nog echte Antwerpse woorden kent is tegenwoordig een zeldzaamheid. Ik weer even gelukkig.daar is het trottoir ofte lantoor.