verkeersboete twee wielen op troittoir

Laurrren
Topic Starter
Berichten: 4

verkeersboete twee wielen op troittoir

#1 , 27 dec 2011 13:19

Heeft het zin om bezwaar in te dienen tegen deze verkeersboete; het parkeren met twee wielen op het troittoir.

Op het desbetreffende moment stonden meerdere wagens op diezelfde manier geparkeerd en werden de bestuurders hiervan gevraagd hun wagen te verplaatsen door de politie zonder dat ze hiervoor beboet werden, op dat moment stond ik onder de douche waardoor ik dit niet kon en heb ik hen niet horen aanbellen. Wat later zag ik hen foto's nemen van mijn wagen en ben ik naar buiten gegaan. Daar hebben de agenten dit zelf toegegeven, dat ik een boete kreeg en de rest die verkeerd gepakeerd stond niet. Heeft het zin met deze argumentatie een bezwaar in te dienen of niet?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 dec 2011 13:24

Neen, u hebt de overtreding niet laten ophouden.
U had er nooit mogen staan.

Laurrren
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 27 dec 2011 13:30

Neen, u hebt de overtreding niet laten ophouden.
U had er nooit mogen staan.
Ja, dat snap ik wel.
Het is enkel nogal frustrerend dat niet iedereen (g)een boete heeft gekregen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 27 dec 2011 13:35

Politie kan de overtreding laten ophouden .... indien niet voldoen...dus blijven staan, onbereikbaar dan wordt geverbaliseerd.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 27 dec 2011 15:00

Ja, dat snap ik wel.
Het is enkel nogal frustrerend dat niet iedereen (g)een boete heeft gekregen.
de anderen hebben een bevel van een agent opgevolgd, en hebben daardoor niks gekregen
jij was er niet om dat bevel op te volgen, dus is hij beginnen schrijven
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 dec 2011 15:42

Oplossing: Nooit meer douchen als uw auto verkeerd staat. :mrgreen:

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 27 dec 2011 16:45

Oplossing: Nooit meer douchen als uw auto verkeerd staat. :mrgreen:
Nooit meer verkeerd parkeren als je gaat douchen :mrgreen:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Laurrren
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 29 dec 2011 10:08

Oplossing: Nooit meer douchen als uw auto verkeerd staat. :mrgreen:
Nooit meer verkeerd parkeren als je gaat douchen :mrgreen:
Ik zal mijn best doen :D, na deze ervaring staat mijn wagen nooit meer verkeerd geparkeerd (de rest van de bewoners van de straat wél, maar goed, ik wil niet nog zo'n boete = eentje van €100,00 :( )

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 29 dec 2011 14:42

Tja, is inderdaad een zware boete (hinderen van anderen). Soms terecht : in onze straat parkeren velen pal op het kruispunt en op het voetpad. Als voetganger moet je vaak een twintigtal meter teruglopen, en dan over de rijbaan verder omdat foutparkeerders alles geblokkeerd hebben, en dan is er nog een "kind en gezin" vlakbij, dus moeders met hun buggy en/of kinderen op de arm : op de rijbaan. En hier wordt nooit beboet. Ik zou ook liever zien dat er een gradatie mogelijk was : 't mag wel niet, maar er is geen echte hinder : waarschuwing of lichte boete; zware hinder en gevaar voor anderen : zware boete en/of wegslepen als de overtreder onder de douche staat. :lol:
Enfin, terecht of nauwelijks terecht : beter betalen dan politierechtbank riskeren; dan loopt het pas echt in de papieren.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Laurrren
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 29 dec 2011 17:48

Tja, is inderdaad een zware boete (hinderen van anderen). Soms terecht : in onze straat parkeren velen pal op het kruispunt en op het voetpad. Als voetganger moet je vaak een twintigtal meter teruglopen, en dan over de rijbaan verder omdat foutparkeerders alles geblokkeerd hebben, en dan is er nog een "kind en gezin" vlakbij, dus moeders met hun buggy en/of kinderen op de arm : op de rijbaan. En hier wordt nooit beboet. Ik zou ook liever zien dat er een gradatie mogelijk was : 't mag wel niet, maar er is geen echte hinder : waarschuwing of lichte boete; zware hinder en gevaar voor anderen : zware boete en/of wegslepen als de overtreder onder de douche staat. :lol:
Enfin, terecht of nauwelijks terecht : beter betalen dan politierechtbank riskeren; dan loopt het pas echt in de papieren.
De politie is eigenlijk ter plaatse gekomen omdat een grotere wagen niet meer kon draaien in de straat (doodlopende straat door werken en dat is de reden waarom iedereen er verkeerd geparkeerd staat eigenlijk.). Het voetbad is écht waar zeker vijf meter breed, niet dat ik iemand hinderde (behalve dan de persoon die niet kon keren in de straat; oja, de persoon die hiervoor de politie belde staat nu elke dag ook op die manier geparkeerd :)) of iemand in gevaar bracht. Iedereen kon op een normale manier het troittoir gebruiken. Nuja, goed, de wet is de wet, niets aan te doen. Eigen schuld, dikke bult. Betalen doe ik sowieso, maar heb de rekening nog niet gekregen :). Nu hoop ik toch dat de agenten nog eens terugkomen om de rest op de bon te zwieren. Maar dat betwijfel ik.

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 29 dec 2011 22:51

Eens bellen naar politie.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”