vrachtwagens en regenweer

ganapathi tantra
Topic Starter
Berichten: 1340

vrachtwagens en regenweer

#1 , 22 dec 2011 00:09

Wie de afgelopen dagen gebruik moest maken van de autostrade heeft gemerkt dat de reglementering inzake het inhaalverbod voor vrachtwagens niet gerespecteerd wordt. Het is zelfs zo erg dat je toch wel mag stellen dat deze reglementering massaal met de voeten wordt getreden. Een buitenlander kan je nog wat respijt geven maar een Belgische chauffeur moet geen onwetenheid veinzen. Het is ook klaar en duidelijk dat het beleid van Ettienne Schouppe in deze dan ook faliekant mislukt is en er bijna nihil controle wordt uitgevoerd . Uit e losse hand heb ik tussen Lokeren en Gent zo'n 25 a 30 vrachtwagens genoteerd die bij hevige regenval aan de max snelheid hun ding maar doen

Ik vraag mij dan ook af of je in dergelijke situaties niet alleen de vrachtwagenchauffeur zelf maar ook de overheid in gebreke en of verantwoordelijk kan stellen bij ongeval gezien de laksheid waarmee dit gepaard gaat inzake controle en veiligheid. Dit staat hier bvb wel in schril kontrast met de controles op snelheid/rood rijden of andere Wie moet je dan eigenlijk aanpakken ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2011 08:47

Je gaat toch niet verwachten dat de politie uit hun kot komt als het regent, zeker? ;)

Ik stoor me idd ook aan het totaal negeren van het inhaalverbod bij regenweer. Vorig jaar, toen de E17 er spekglad bij lag en iedereen voorzichtig tegen 70 / 80 km/u veilig probeerde thuis te raken, vonden bepaalde Belgische camioneurs het zelfs normaal om iedereen tegen 100 per uur voorbij te rijden op de LINKER rijstrook!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2011 11:20

Op de expresweg Antwerpen - Zeebrugge is net het zelfde, Van Antwerpen tot Zelzate mag men overdag niet voorbij steken, wel dit moet je eens echt zien, en niet alleen de Nederlanders, maar ook de Belgische vrachtwagens, en bij regen word nergens door vrachtwagens naar gekeken.

De politie is te druk bezig met de alcoholcontroles, deze maand reeds twee maal geblazen!
 

 
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”