door rood gereden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: door rood gereden

#16 , 22 dec 2011 11:53

Ik ken iemand met een master of science die nergens kan beginnen wegens geen ervaring
Ik ken een burgerlijk ingenieur (zonder ervaring) die nergens WIL beginnen omdat hij geen bedrijfswagen en hoog salaris krijgt. Hij is ondertussen serieus aan het inbinden want hij beseft ook wel dat hij anders nooit aan de bak zal komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#17 , 22 dec 2011 12:04

Ik ken iemand met een master of science die nergens kan beginnen wegens geen ervaring
Ik ken een burgerlijk ingenieur (zonder ervaring) die nergens WIL beginnen omdat hij geen bedrijfswagen en hoog salaris krijgt. Hij is ondertussen serieus aan het inbinden want hij beseft ook wel dat hij anders nooit aan de bak zal komen.
Ok, maar dat ligt aan die persoon.
Die met de MSc gaat volgend jaar maar een D-cursus doen, omdat er geen werk is en denkt er zelfs aan om productiearbeid te gaan doen totdat die iets kan vinden op diploma.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 22 dec 2011 12:32

Wat is er mis met productiearbeid? De zinsnede "denkt er zelfs aan om productiearbeid te gaan doen" staat gelijk met mijn zin "die nergens WIL beginnen omdat hij geen bedrijfswagen of hoog salaris krijgt". Die persoon had dus met andere woorden al lang aan de slag kunnen zijn, maar vond tot nu toe productiearbeid te min. En dat ligt dan NIET aan die persoon?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#19 , 22 dec 2011 12:52

Wat is er mis met productiearbeid? De zinsnede "denkt er zelfs aan om productiearbeid te gaan doen" staat gelijk met mijn zin "die nergens WIL beginnen omdat hij geen bedrijfswagen of hoog salaris krijgt". Die persoon had dus met andere woorden al lang aan de slag kunnen zijn, maar vond tot nu toe productiearbeid te min. En dat ligt dan NIET aan die persoon?
Er is niets mis mee met productie arbeid....
En die persoon hoeft geen bedrijfswagen of hoog loon. Alleen werk waarvoor hij 5 jaar universitaire studie heeft voor gedaan....
maar vond tot nu toe productiearbeid te min.
Dus gij vind het normaal, dat wanneer je afstudeert en je direct maar aan de band moet gaan staan? en niet eerst een X aantal maanden gaat kijken naar werk op je diploma?

Ik heb samen met die persoon 4 jaar lang elke zomer in het fabriek gestaan. Daarvoor wil je niet zolang voor gestudeerd hebben. (Niks persoonlijk met de mensen die dit werk wel doen, maar ik zou het niet kunnen)

----

Iets meer on-topic:
Ik heb een jaar als student bij de post gewerkt en bij de "opleiding" in Antwerpen zeiden ze al:
Ge moogt niet met de brommer op de stoep rijden, maar ge weet toch dat iedereen het doet.

Dus het begint eigenlijk al fout van het begin.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 dec 2011 13:12

Yep, ik vind het normaal dat je even naar een job zoekt naar je diplimo, maar als dit na een maand niets oplevert, kan je idd beter aan de band gaan staan en verder zoeken. Het bewijst je werkwilligheid naar toekomstige werkgevers toe. "Op uw lui gat blijven zitten tot de gebraden kippen in je mond vliegen" wordt niet meer geapprecieerd vandaag de dag.

(En je verwart "ik zou het niet kunnen", echt wel met "ik zou het niet willen", hoor. Ik heb zelf ook vakantiewerk gedaan aan de lopende band en inderdaad, ik zou het niet WILLEN doen voor de rest van mijn leven. Maar ik zou het wel KUNNEN. Moeilijk is het niet.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

werner1
Berichten: 110

#21 , 23 dec 2011 07:40

Beste,
Het is de politierechter die autonoom beslist wat de boete bedraagt voor het negeren van het rode verkeerslicht.
Gezien je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt kan de boete het volgende zijn:
-geldboete al dan niet een deel met uitstel
-stuurverbod voor een bepaalde periode, al dan niet met uitstel
-het opleggen van de theoretische en of practische proef rijbewijs
-bij veroordeling betalen van de gerechtskosten
-bij veroordeling bijdrage tot het fonds voor slachtoffers
Het is steeds aangeraden je te laten bijstaan door een advocaat, ga eens horen bij je werkgever of via de autoverzekeringspolis geen gratis rechtsbijstand is aan verbonden.
Een advocaat kan alvast beter je zaak bepleiten, het negeren van het rode licht is er nu éénmaal maar hij kan wijzen op de gevolgen bij een intrekking van het rijbewijs..... .
Ik denk dat je beter af bent met een advocaat en zeker aanwezig zijn op de zitting.
Je advocaat kan ook vragen wanneer de rechter dan toch zou overwegen een stuurverbod op te leggen dit enkel uit te spreken voor het weekend wanneer je niet werkt, of gedurende een periode dat je met verlof bent.
Er zijn een tal van mogelijkheden, vandaar dat een advocaat zeker een aanwinst is.
Veel succes!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”