Parkeerboete (retributie / niet van politie) Nederland Maast

Fore
Berichten: 1298

Re: Parkeerboete (retributie / niet van politie) Nederland M

#16 , 21 dec 2011 11:44

link werkt niet
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sleper
Berichten: 391

#17 , 21 dec 2011 19:12

Mijn dochter kreeg zulk parkeerbonnetje van de stad Gouda . Nu bijna 2 maand geleden . Schoonzoon betaalt enkel als men hem de retributie aangetekend opstuurt .Ik heb het hem afgeraden en maar ja , de jeugd....

Oude Belg
Berichten: 3192

#18 , 22 dec 2011 14:28

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#19 , 22 dec 2011 23:18

Zal ik met de Kerstgedachte hier eens 50 € rondsmijten voor alle forumbezoekers ?
Ik was van plan om net zaterdag in Maastricht Kerst door te brengen maar ik durf nie meer :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

servaas
Berichten: 1

#20 , 13 jun 2013 11:51

Kan rechtvaardig eens vertellen welk vervolg er aan zijn negeren van de brieven is gekomen? Ik zit momenteel aan 159 euro van een incassobureau ergens in Nederland. Heb wel al gehoord van iemand die gedaagd is geweest voor de bestuursrechter (= vrederechter in Belgie) voor het niet betalen van zijn retributie / gemeentebelasting...

Franciscus
Berichten: 38596

#21 , 13 jun 2013 12:36

Voldoet het incassobureau om te beginnen aan de voorwaarden zoals vermeld worden in de link die 'oude Belg' heeft opgegeven?

Jabo
Berichten: 96

#22 , 13 jun 2013 14:25

Denk eraan dat retributie niet gelijk staat aan belasting!! Retributie staat in Nederland gelijk aan het leveren van een bepaalde dienst.
De gemeente heeft je een bepaalde dienst geleverd die jij vervolgens niet betaald!! Denk je dat je daar mee wegkomt?
Jabo

rechtvaardig
Berichten: 105

#23 , 13 jun 2013 23:50

Kan rechtvaardig eens vertellen welk vervolg er aan zijn negeren van de brieven is gekomen? Ik zit momenteel aan 159 euro van een incassobureau ergens in Nederland. Heb wel al gehoord van iemand die gedaagd is geweest voor de bestuursrechter (= vrederechter in Belgie) voor het niet betalen van zijn retributie / gemeentebelasting...
...
wel het antwoord is heel eenvoudig. zoals te verwachten was, is er niks van gekomen. na een aantal dreigbrieven : telefoontjes van een belgisch incassobureau, dwangbevelen in naam van de koninging..... enz is alles gewoon stilgevallen. al 2 jaar geen brieven ed meer..... dus echt negeer gewoon. als het een retributie is.
een belg zal echt niet voor een parkeerretributie van 50 € voor de bestuursrechter gedaagd worden . daarvoor zijn de kosten veel te groot. en als hij niet opdaagt kan men jou als belg echt niks doen. een deurwaarder kan hier in belgie enkel met een belgisch vonnis

+ jouw gegevens van nummerplaat zijn ONWETTIG verkregen. er is immers geen akkoord tussen belgie en nederland voor uitwisseling hiervoor ( enkel politie heeft dit recht voor boetes voor verkeersovertredingen
Denk eraan dat retributie niet gelijk staat aan belasting!! Retributie staat in Nederland gelijk aan het leveren van een bepaalde dienst

parkeerretributies worden volgens het europees recht wel degelijk als gemeentebelastingen beschouwd

jawatte
Berichten: 2

#24 , 14 apr 2014 00:38

heb vandaag een naheffingsaanslag parkeerbelasting van de gemeente Maastricht gekregen 60.60 € voor een overschrijding van de parkeerduur van 25 minuten . Ben inderdaad in fout , maar vind 60 € voor 25 minuten wel sterk overdreven , hadden ze nu mij een halve dag ticket van 25 € aangerekend ik zou het wel erg gevonden hebben maar zeker betalen . Maar als ge mij probeert te bestelen dan gaat ge een tegenovergesteld effect krijgen .
Zal tot het uiterste gaan om te zien hoever ze hiermee komen , wordt vervolgd .

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 14 apr 2014 10:23

Lees er het Maastrichts parkeerbeleid op na. Verder veel geluk met uw strijd tegen windmolens.

Ben Stevelinck
Berichten: 8

#26 , 18 mei 2015 21:59

Beste, ik lees zonet deze topic betreffende mijn topic : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 05#p366605" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet ik mij dus geen zorgen maken? Het gaat om een retributie te Nederland, maar heb ondertussen een brief van een Belgische deurwaarder ontvangen

jawatte
Berichten: 2

#27 , 02 jun 2015 10:26

Opgepast nu , sinds beging dit jaar bestaat er een akkoord tussen Nederland en België en de retributies van Nederland kunnen in België uitgevoerd worden
Ge kunt beter betalen voor de kosten oplopen . :evil:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”