Overtreding bij parkeren

Tania_Knokke
Topic Starter
Berichten: 1

Overtreding bij parkeren

#1 , 16 dec 2011 19:12

Ik plaatste mijn wagen buiten de parkeervakken, op een plaats waar je echt niemand stoort.
Zo nog enkele 100derden anderen op dezelfde plaats, zeker in het seizoen wil iedereen daar staan, je stoort niemand het is geen parkeervak, dus niet te betalen.
Een buur krijgt voor die overtreding 50€ op de bon door de politie, overtreding: 1ste graad parkeren buiten de parkeervakken
Ik krijg een boete van 100€ op de bon door de politie: 2de graad overtreding parkeren op het fietspad
Nog iemand op de bon, maar die persoon ken ik niet.
En de rest van het jaar geen bonnen???? Ik heb zowat 50 foto's gemaakt van auto's zonder gele bon.
Dus ik al die papieren genomen en naar een advocaat gestapt.
1ste instantie verloren
2de instantie verloren
cassatie: verloren en nog een opmerking op het attest van goed gedrag en zeden.

Ik had niet de indruk dat mijn raadsman er werk van gemaakt heeft. Nu ja de rechtbank in Brugge is gekend voor "onredelijke" uitspraken.

Toevallig vind ik op google ook nog een foto van die plaats met mijn auto erop, nog een bewijs meer dat ik niet op het fietspad stond.

Bon, ik ga er nog altijd niet mee akkoord, maar bij wie moet ik nu zijn???
Het principe is toch iedereen gelijk voor de wet of leven we weer in de rimboe? Ik wil het niet hierbij laten. :evil:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2011 19:28

Is het nu echt zo moeilijk parkeren waar je mag parkeren?

Als je al 2 maal verloren heeft wat kan jij nu nog winnen, en google is dit bewijskrachtig ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 dec 2011 19:35

cassatie: verloren en nog een opmerking op het attest van goed gedrag en zeden.
This is the end. Fini. Gedaan.
Tenzij .... Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 dec 2011 19:58

En wie zegt dat die foto op Google genomen is op de dag dat je uw overtreding van op het fietspad te parkeren vastgesteld is.
Wetende dat je in overtreding stond en dan nog voor die paar € 3 x naar de rechtbank stappen. En hoeveel heeft dat uw gekost? Ik hoop een veelvoud van uw boete. Maar ja, in Knokke kunnen ze altijd wel iets meer uitgeven. :mrgreen:

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 16 dec 2011 21:20

je moet eerst en vooral kijken of er geen andere parkeerverboden zijn
het is niet omdat je niet in een vak staat dat je fout staat
maar het kan wel zijn dat er voorbij de vakken een parkeerverbod geld
kan je eens zeggen waar het juist is
plaats dan je auto waar hij stond en neem een foto (zie wel dat de politie je niet ziet ;) )
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 17 dec 2011 15:01

Raar, dat de mensen de wegcode altijd zeeeer goed kennen als ze in overtreding zijn genomen.

Enkele van de uitspraken : Ik ben niet door het roos verkeerslicht gereden, daarbij de agent stond met zijn gezicht naar het licht dus kon mij niet zien.
Hij was trouwens alleen en had duidelijk geen witte handschoenen aan.
Daarbij heeft hij zich niet gelegitimeerd en heeft mij opgeschreven zonder mij te laten stoppen. Ik kon toen niet uitleggen dat het roos was. Hij was trouwens zeer onbeleefd en arrogant.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 17 dec 2011 15:31

. Ze vloeken dan even en rijden door betalen de dag daarna en doen gewoon volgende keer het zelfde
Of komen hier in dit forum klagen over hun onrechtvaardige behandeling en proberten hier een wijze te vinden om er onderuit te kunnen.
Is dat dan geen discriminatie tov personen die niet kunnen beschikken over een PC of Laptop, en dus niet op dit forum kunnen? Moeten zij dan betalen zonder dat ze de boel kunnen belazeren?
Iets voor het Centrum voor gelijkheid van kansen en discriminatie? :mrgreen:

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 18 dec 2011 12:22

Als verkeersdeelnemer dien je de wegcode na te leven, punt, uit. Als je dit forum alleen maar gebruikt om je onvrede te ventileren en huilie huilie te doen over die stoute agenten of parkeerwachters die hun job doen en de wet doen naleven, ben je echt niet goed bezig, ron.

"Ik zou niet teveel verwachten van dit forum Tania." :roll:
Als je ernstige vragen stelt, krijg je ernstige antwoorden, en dat weet je best. Een voorbeeld :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 36&t=33878" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ronl
Berichten: 11

#9 , 18 dec 2011 12:48

Als verkeersdeelnemer dien je de wegcode na te leven, punt, uit. Als je dit forum alleen maar gebruikt om je onvrede te ventileren en huilie huilie te doen over die stoute agenten of parkeerwachters die hun job doen en de wet doen naleven, ben je echt niet goed bezig, ron.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 36&t=33878" onclick="window.open(this.href);return false;
Oude Belg, (ik ken je naam nou eenmaal niet). Ik heb een serieuze vraag gesteld in dat topic over het Eilandje.
Het gaat er niet om dat ik niet weet dat ik een overtreding heb begaan, het gaat er om dat er wel 20 of 30 auto's stonden die geen
boete kregen. Dat vind ik dus ongelijkheid en ik vraag me dus af waarom dit is gebeurd, tot twee keer toe.
Het gaat niet om het geld, niet dat ik dat weg wil gooien, maar om de ongelijkheid.
En dan krijg ik dus grotendeels reactie's over de SUV, alsof het een crime is daarin te rijden, en over de prijzen van de huizen hier.
Moet ík dan dit serieus nemen??
Hetzelfde gebeurt nu bij die mevrouw uit Knokke. Daar kunnen ze weer meer uitgeven en ze zal mij wel kennen.

Vandebos
Berichten: 16087

#10 , 18 dec 2011 12:58

Trols vindt je overal, ze rapporteren kan iedereen met een enkele klik zodat moderators niet ieder van de 100den dagelijkse nieuwe berichten dient na te lezen. Maar het lijkt me inderdaad weer eens tijd om de kerst en nieuwjaarsbezem boven te halen en een aantal posters de bedoeling van dit forum her aan te leren. Ik overleg met de beheerder of het een grote kuis of grote kick wordt.

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 18 dec 2011 15:16

Een buur krijgt voor die overtreding 50€ op de bon door de politie, overtreding: 1ste graad parkeren buiten de parkeervakken
Ik krijg een boete van 100€ op de bon door de politie: 2de graad overtreding parkeren op het fietspad
Er staat nergens dat je niet buiten de parkeervakken mag parkeren (tenzij in woonerven). Als je er parkeert, moet je er wel volledig in staan; geen deel van het voertuig mag buiten "de lijntjes" of hoekjes komen.
Parkeren waar je hinder vormt voor overige weggebruikers is uiteraard steeds verboden :

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;
op de fietspaden en op minder dan 3 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;
op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 3 meter vóór deze oversteekplaatsen;
op de rijbaan in de onderbruggingen, in de tunnels en behoudens plaatselijke reglementering onder de bruggen;
op de rijbaan nabij de top van een helling en in een bocht wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is.

Boete is correct, kan voor de rechtbank oplopen tot €1375 (X6 door opcentiemen)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 dec 2011 14:42

Toevallig vind ik op google ook nog een foto van die plaats met mijn auto erop, nog een bewijs meer dat ik niet op het fietspad stond.
Heh? Je vind "toevallig" op google een foto van jouw auto net op het moment van die overtreding. Who the hell zou die gemaakt hebben, net op dat moment, en deze nog eens ergens op het internet gegooid ook? Waarom in godsnaam? De enige reden die ik kan bedenken is dat jij zelf NA de overtreding een foto gemaakt hebt en deze zelf op internet gegooid. Dit bewijst helemaal niks. Je kan die wagen eventjes naast het fietspad gezet hebben, fotootje getrokken en klaar is kees.

Avec tous les chinois, mais pas avec moi, zenne... Geen enkele rechter zal in dergelijk "toeval" geloven, wees maar zeker!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 20 dec 2011 15:28

Op streetvieuw zal het wel niet geweest zijn, want die beelden zijn bijna allemaal minstens 1 jaar oud, meestal zelf ouder. En aan de nummerplaat zou je hem ook niet herkennen want die zijn onleesbaar gemaakt, tenzij je natuurlijk rijdt met zo'n SUV, met daar dan nog een paar extra mistlampen op het dak bij. :lol:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”