Ongelijke behandeling op het Eilandje te Antwerpen

ronl
Topic Starter
Berichten: 11

Ongelijke behandeling op het Eilandje te Antwerpen

#1 , 13 dec 2011 11:28

Sorry
Laatst gewijzigd door ronl op 18 dec 2011 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 dec 2011 12:20

heeft u een retributie ( door de gekende prive-parkeerfirma's ) of wel degelijk een boete ( politie ) gekregen?

als u een boete heeft gekregen is het afwachten welke artikels er worden weerhouden, maar het enigste dat ik momenteel kan zeggen is, welke borden staan er aan het begin van de straat?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 13 dec 2011 13:57

Toch leuk he! als de wegcode alleen telt voor anderen. Wat moet de stad nog doen om asociale weggebruikers op hun plichten te wijzen.
Het is niet omdat er anderen in overtreding staan dat u dat ook moet/mag doen.
De overheid tracht van het eilandje iets moois te maken.
Gezien de versperringen is dat gebied wandelgebied en geen parking.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 13 dec 2011 15:30

Nu weet ik niet waarom, maar ik ben eerst op 6/12 bekeurd en gisteren weer, op een plaats waar je over richels kunt rijden (met een SUV dan)
Hoe zou het toch komen dat sommigen niet spreken van een SUV maar van een asocialenbak? De bedoeling van een " Sports an Utilities Vehicle" is niet het kunnen parkeren in voetgangersgebied, maar om beter aan sport te kunnen doen. Wandelen of fietsen bijvoorbeeld. U hebt trouwens vlak naast een "velo" station geparkeerd. Toen Ken Livingstone burgemeester van Londen was, heeft hij eens gezegd : "Ik wil die asocialen niet in mijn stad". Over wie had hij het? Een tip : mensen die een zeer eigen idee hebben over wat een stadswagentje is, en daardoor de mobiliteit in de stad voor anderen verkl*ten.
Slaagkans voor de rechtbank : probeer maar. Géén. Waarschijnlijk geverbaliseerd voor art. 24 : € 150.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 13 dec 2011 15:33

welke borden staan er aan het begin van de straat?
wss "parkeerplaats voor SUV"
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 13 dec 2011 15:59

Het is gewoon voetgangersgebied, buiten de rijbaan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 13 dec 2011 16:10

Gelet op (zonaal) veiligheidsplannen Parket- Stadsbestuur - Politie kan het veelvuldig vaststellen van overtredingen leiden tot andere maatregelen.
1- het permanent laten wegtakelen van alle voertuigen.
2- het wel in overtreding nemen van het voertuig met vermelding niet de eerste maal.
3- het laten voorkomen voor politierechtbank wegens veelpleger .... rekening zal iets hoger liggen.
4- het in rekening brengen van alle aangetroffen schade.

ronl
Topic Starter
Berichten: 11

#8 , 13 dec 2011 17:00

Tja ik dacht het al, net als de agenten is het hier vol met afgunst, ik durfde al haast niet te zeggen om welk merk het ging.
Geen probleem, de boetes regelen we wel zakelijk. Met dank voor de reacties, de enige neutrale was van Drone.
Gaat u lekker verder op uw VELO van Antwerpen, en vergeet vooral geen SUV's te bekrassen. Vergeet alleen niet wie hier de taxen betalen.

ronl
Topic Starter
Berichten: 11

#9 , 13 dec 2011 17:01

Toch leuk he! als de wegcode alleen telt voor anderen. Wat moet de stad nog doen om asociale weggebruikers op hun plichten te wijzen.
Het is niet omdat er anderen in overtreding staan dat u dat ook moet/mag doen.
De overheid tracht van het eilandje iets moois te maken.
.
Iets moois??? Dat was toen er nog plebs kwam met oude autootjes het landschap bevuilend.

ronl
Topic Starter
Berichten: 11

#10 , 13 dec 2011 17:02

Nu weet ik niet waarom, maar ik ben eerst op 6/12 bekeurd en gisteren weer, op een plaats waar je over richels kunt rijden (met een SUV dan)
Hoe zou het toch komen dat sommigen niet spreken van een SUV maar van een asocialenbak? .

Dat komt door het jaloerse karakter van de Belg.

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 13 dec 2011 17:07

Regels ook verkeersregels zijn er om gerespecteerd te worden.
Door iedereen ook door u. U geeft zelf aan dat u zich daar niet dient aan te houden.
U mag van mijn part rijden met wat u wil, wat heeft dat er nu mee te maken en ook verdienen wat u wil.
En indien u zich niet houdt aan de regelgeving .... dan bent u asociaal zeker als u vindt dat u andere rechten hebt en anders moet behandeld worden om die reden.

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 13 dec 2011 17:54

Lullo's :lol:
Voor wie nog niet wist van welk niveau dit kereltje is :roll: Zielig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 13 dec 2011 20:28

Iemand die denkt dat de wereld rond hem draait. :lol:

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#14 , 13 dec 2011 20:55

Tja ik dacht het al, net als de agenten is het hier vol met afgunst, ik durfde al haast niet te zeggen om welk merk het ging.
Geen probleem, de boetes regelen we wel zakelijk. Met dank voor de reacties, de enige neutrale was van Drone.
Gaat u lekker verder op uw VELO van Antwerpen, en vergeet vooral geen SUV's te bekrassen. Vergeet alleen niet wie hier de taxen betalen.
Martha Keller (filmster jaren 70) zei ooit eens in de film Bobby Deerfield. A man's car is the extension of his penis. Maw hoe kleiner het dingske hoe groter het ding. Mogen wij u met z'n allen feliciteren op dat wat God u niet gaf u wel kon kopen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#15 , 13 dec 2011 23:02

Martha Keller (filmster jaren 70) zei ooit eens in de film Bobby Deerfield. A man's car is the extension of his penis. Maw hoe kleiner het dingske hoe groter het ding. Mogen wij u met z'n allen feliciteren op dat wat God u niet gaf u wel kon kopen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bedankt hé
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”