aanvraag andere politierechtbank kan dat?

Achilles
Topic Starter
Berichten: 4

aanvraag andere politierechtbank kan dat?

#1 , 29 nov 2011 10:40

OP 12-12-2011 moet ik verschijnen voor de politierechtbank te Mechelen voor een niet betaalde parkeerovertreding.
Een overtreding begaan in Bornem door mijn inwonende dochter die toen met mijn wagen reed,maar geen gewag ervan maakte,met gevolg ..deurwaarder.
Nu is mijn vraag aangezien ik merendeels vd tijd in Gent vertoef ik hier dan niet mag verschijnen,ipv in Mechelen(scheelt me 38km)
Het ergste is dan nog dat ook zij (dochter) een weelk later daar ook moet verschijnen voor nog een andere overtreding!
Van de eerste overtreding heb ik een schriftelijke verklaring dat niet ik met de wagen reed,maar dat zal wss weinig indruk maken vd rechter ter plaatse denk ik...
Dus kan dat een andere rechtbank aanvragen om te verschijnen of niet?
mvg,Achiel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 29 nov 2011 11:13

De bestuurder moet gaan als die gekend is..... en DAT had moeten doorgegeven worden op de formulieren of in het verhoor.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 nov 2011 11:20

Neen, u kan niet vragen dat de zaak naar een andere politierechtbank verzonden wordt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”