Verkeersovertreding snelheidsboete begaan in Nederland

KODB
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersovertreding snelheidsboete begaan in Nederland

#1 , 28 nov 2011 15:02

Hallo
Ik heb vorige week een brief gekregen van een Incassobureau vanuit Nederland, ik zou een snelheidsovertreding begaan hebben in Nederland, en moet hiervoor iets meer dan € 100 betalen.
Nu ben ik helemaal niet in Nederland geweest op die bepaalde datum, dus heb ik onmiddellijk per aangetekend schrijven de foto opgevraagd van mijn zogenaamde geflitste voertuig.
Deze foto is vandaag bij mij thuis aangekomen, ik heb deze nog niet gezien maar volgens mijn moeder is het wel ongeveer dezelfde. Ze twijfelt echter aan de kleur/materialen van de spiegels. Ik zal dus gewoon even de foto afwachten..
Ik heb bij mijn verzekering al nagevraagd, indien het effectief duidelijk een andere wagen is moet ik hier niets voor doen en regelt de verzekering alles. Maar nu is het volgens de foto wel dezelfde kleur, zelfde merk... Pfffft! :cry:
Heeft er iemand dit ook al eens meegemaakt?
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 28 nov 2011 15:02

en de nummerplaat?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 nov 2011 15:32

Personen die willen frauderen met nummerplaat, kiezen gewoonlijk een zelfde wagen, merk en kleur, als die op de wagen staat waarvan ze de nummerplaat namaken. Ze worden ze minder snel gevat. Gevolg is wel dat de gedupeerde persoon moeilijker zal kunnen bewijzen dat hij op die datum, en uur op die plaats was.
Was het op een wekdag, en was je aan het werk? Dan kan je aan je werkgever altijd een bewijs vragen dat je daar aanwezig was, en niet ergens anders. Als je niet kan bewijzen dat jij daar niet was (e-mails, bezoek aan bankautomaat, enz..., zal je niet meer naar Nederland kunnen wilk je het risico niet lopen aangehouden te worden. (tenzij je toch zou betalen natuurlijk)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 28 nov 2011 16:35

Boetes worden doorgestuurd naar België.

sleper
Berichten: 391

#5 , 01 dec 2011 20:32

Personen die willen frauderen met nummerplaat, kiezen gewoonlijk een zelfde wagen, merk en kleur, als die op de wagen staat waarvan ze de nummerplaat namaken. Ze worden ze minder snel gevat. Gevolg is wel dat de gedupeerde persoon moeilijker zal kunnen bewijzen dat hij op die datum, en uur op die plaats was.
Was het op een wekdag, en was je aan het werk? Dan kan je aan je werkgever altijd een bewijs vragen dat je daar aanwezig was, en niet ergens anders. Als je niet kan bewijzen dat jij daar niet was (e-mails, bezoek aan bankautomaat, enz..., zal je niet meer naar Nederland kunnen wilk je het risico niet lopen aangehouden te worden. (tenzij je toch zou betalen natuurlijk)
Omdat persoon niet op de plaats van de overtreding was , wil het niet zegggen dat de auto er ook niet was !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”