2x geflitst op hetzelfde tijdstip

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

Re: 2x geflitst op hetzelfde tijdstip

#61 , 04 dec 2011 15:14

bovendien is het technisch onmogelijk om op HETZELFDE tijdstip 2 x te worden geflitst.
De palen zouden al naast elkaar moeten staan :mrgreen:

voor de rest hou ik mij nu ook af van het oeverloze "ikhebtochgelijk" standpunt van TS
dat hij zijn rechtszaak afwacht we zien wel
Beide pv's geven nochtans hetzelfde tijdstip weer (namelijk 2:18).

Enkele advocaten hadden al omwille van die reden aangehaald dat ik, indien ik deze pv's tegen elkaar uitspeel, geen van beide hoef te betalen.
Maar dat lijkt mij al te riskant.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#62 , 04 dec 2011 15:30

Ik vraag mij trouwens af wie, als voetganger, effectief op het groen licht blijft wachten om over te steken wanneer er geen verkeer is?
Ik?
Naar mijn mening kan je maar beter de gewoonte aanleren om altijd te wachten op groen, dan kan je nooit een inschattingsfout maken.
Mijn ervaring is ook dat zij die niet wachten op groen, de grens steeds maar verder leggen. Eerst oversteken als er geen verkeer is, dan als het nog ver genoeg weg is, dan als er nog net genoeg tijd is, ... En dan heb je prijs. Neen, liever de gewoonte om te wachten (de volle 30 seconden tijdverlies), maar wel zeker dat ik nooit van men leven een inschattingsfout ga maken, ook al weet ik dat ik meer dan tijd genoeg heb.

Maar u zal waarschijnlijk wel beter opletten, net als al die andere voetgangers waar ik al voor moest remmen om een aanrijding te vermijden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#63 , 04 dec 2011 15:41

[quote="RaptureIk vraag mij trouwens af wie, als voetganger, effectief op het groen licht blijft wachten om over te steken wanneer er geen verkeer is?[/quote]
Tenzij er iemand komt aanvlammen in een rotvaart en die net 2 maal is geflitst :lol:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#64 , 04 dec 2011 21:38

U legt aan 72 km ongeveer 1,2 km per minuut af....
Op 18 sec legt u die 350 meter af...

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#65 , 04 dec 2011 22:34

Leuven is een historische stad met ditto wegennetwerk. Er zijn tal van kruispunten waar je bij het oversteken 6 richtingen tegelijk moet uitkijken.... Dat en een absolute nultolerantie van de burgervader tov van snelheidsovertredingen die "zijn" studenten in gevaar brengen...
"zijn studenten" pakt hij anders ook hard aan. Al genoeg geweten dat daar fietsers op de bon werden geslingerd wegens fietsen op plaatsen waar dit niet mag (achter die Pieter de Somer-aula bijv.). Ook voetgangers die oversteken wanneer het rood licht is voor voetgangers hebben het zitten. Het is zeker voor hun eigen goed dat ze op de bon vliegen...

Ik vraag mij trouwens af wie, als voetganger, effectief op het groen licht blijft wachten om over te steken wanneer er geen verkeer is?

Hij of zij die aan mij zo'n vraag stelt daarvan weet ik eigenlijk al voor een beetje met welke ingesteldheid hij of zij ook deelnneemt aan de andere aspecten van het verkeer.
Voor zover ik weet zijn het toepassen van verkeerslichten ook voor voetgangers eerder een bescherming voor diezelfde voetgangers.
Maar blijkbaar vindt u het waarschijnlijk verloren tijd. Eigenlijk zou dat geen verrassing mogen zijn als we een beetje de geest of denkwijze in uw
ander topics volgen. Ik denk dat u het echt wel moeilijk hebt met verkeersregels.
Trouwens voorwat betreft die voetgangers met hun eigen regeltjes ? Ik zou tijdreizen of terugdraaien van de tijd een fantastische uitvinding vinden.
Ik zou ze dan eens ferm pardoes ondersteboven kunnen rijden. Eigenlijk zo'n beetje als een driftig kikkertje van een klein wicht een pets verkopen om te laten weten dat het nu wel welletjes is. Je zal verdikke als autobestuurder eens een ongelukkig verstrooid moment hebben en zo'n eigengereide leuvense studentenpipo or any one else for that matter onderste boven rijden en dan verder moeten leven met het feit dat hij/zij in een rolstoel zit.
Dus waarom zou je als voetganger in godsnaam wachten als we weet dat je mogelijks daarmee iemand voor de rest van zijn tijd met zoiets opzadelt.
Dat je dan zelf een probleem hebt zou nog het minste van mijn zorgen zijn. ik spreek trouwens uit persoonlijke ervaring. Ik heb dertig jaar terug een dronken fietser die door rood reed ondersteboven gereden. Ik ben dus opgezadelt geweest met een gevoel dat een ander over mij heeft gebracht.
Gelukkig heeft iemand mij daarna kunnen overtuigen dat mij geen enkele schuld kon treffen. En eigenlijk is dat waar. Er werd zelfs gezegd dat in mijn
situatie ik beter bezoek zou krijgen van die fietser dan omgekeerd. En neen, je moet niet dronken zijn om onverstandige beslissingen te nemen. Maar
de periode om de veroorzaker van het ongeval te vergeven duurde in ieder geval korter dan de affaire met zijn advocaat. Want die smeerlap deed er alles aan om de rollen om te draaien en hij deed dat bewust daar waar de fietser/veroorzaker het door zijn dronkenschap nog onbewust zijn beslissing had genomen om door rood te rijden
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos
Berichten: 16087

#66 , 04 dec 2011 23:08

Discussie werd gevoerd, ontspoorde en werd rechtgezet, is weer aan het afdwalen en ontsporen. TS heeft meermaals de gewenste uitleg gekregen. Slotje erop.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”