2x geflitst op hetzelfde tijdstip

Franciscus
Berichten: 38599

Re: 2x geflitst op hetzelfde tijdstip

#16 , 14 nov 2011 17:19

Het is elk feit voor zich. De rechter zal wel beslissen hoe en welke straf hij aan de feiten geeft.
Een trajectmeting is iets anders dan een flitspaal of twee flitspalen.
Het is een ogenblikkelijke overtreding en wordt zelfs geen opzet gevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#17 , 14 nov 2011 17:26

U had perfect kunnen afremmen.
Ik wil graag uw argumentatie die u hier gebruikt aanhoren bij de politierechter.
Ik denk dat je van een kale kermis zal terugkomen maar je mag altijd proberen hoor.
Ik ga niet argumenteren dat ik niet in fout ben, enkel dat gemiddeld 70km/u rijden over een afstand van een kilometer midden in de nacht, zonder verkeer geen boete van 180 euro rechtvaardigt.

Ik ga eerst nog zien of ze die minnelijke schikking willen beperken tot 110 euro (dus de lichtste boete kwijtschelden). Indien niet, dan verklaar ik begin volgende maand (ik werk zelf voor die gieren van de Vlaamse Overheid) in "eer en geweten" dat ik mijn maaltijdcheques van dees maand niet ontvangen heb (terwijl dit wsl. wel zo is). Dit komt neer op ongeveer 110 euro (5 euro per werkdag) en op die manier heb ik dan mijn geld terug. Als zij het spel vuil willen spelen, dan doe ik graag mee.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#18 , 14 nov 2011 22:29

ik ga nu niet ontkennen dat ik in fout ben hé maar t'is niet omdat iemand mij heeft herkent en ik de voornaam van da meisje niet ken dat
mijn vrouw daarom de scheiding kan rechtvaardigen hé.

als je wil zeuren over de verkeersregels stem dan op de politici die ze willen veranderen. Zoniet gedraag je als een volwassen vent en
betaal de boete.
Daarnaast vind ik ook sommige regels idd absurd. Vandaag de dag hebben we al voldoende technologie voor een dynamisch verkeersbeleid
zoals bijvoorbeeld de 30 km zones rond scholen. Ze zouden (denk dat gebruik van het woord willen nog te ver in de toekomst ligt) dergelijke flitspalen op een bepaald emanier kunnen aansturen tijdens bepaalde periodes. Maar ik denk dat het ondertussen wel al helemaal moeilijk is om de vele regels in het verkeer konstant en volledig na te leven.

Maar ik denk ook dat het fenomeen flitspaal iets is wat wij onszelf hebben aangedaan zeker en vast goed geholpen door een lakse overheid
Voor iedere flitspaal kan je waarschijnlijk een serieuze brok verantwoordelijkheidszin bijbrengen aan zowel jonge bestuurders of aan recidivisten.
Politieke durf om zwaarder te straffen zou de flitspaal misschien zelfs zijn raison d'etre hebben kunnen onthouden
en niet alleen de flitspaal
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 14 nov 2011 22:37

Zijn er geen vergevorderde plannen om het snelheidsbeleid binnen steden drastisch te vereenvoudigen? Ik dacht gelezen te hebben dat men de maximumsnelheid overal op dertig ging brengen? (binnen woonkernen..)

Franciscus
Berichten: 38599

#20 , 14 nov 2011 22:40

Wat u dan doet is valsheid in geschriften,oplichting, diefstal enz....
Op het eerste staat minimaal 5 jaar ( als ik me niet vergis).

Maar ik vermoed niet dat we hier juridisch advies moeten op geven.

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#21 , 14 nov 2011 23:49

Zijn er geen vergevorderde plannen om het snelheidsbeleid binnen steden drastisch te vereenvoudigen? Ik dacht gelezen te hebben dat men de maximumsnelheid overal op dertig ging brengen? (binnen woonkernen..)
Alé, binnenkort mogen we dan nog maar 30km/u op die ring. Proberen ze op die manier mensen aan te moedigen om met de fiets te gaan? Het zal dan toch ongeveer even rap gaan.

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#22 , 14 nov 2011 23:51

en op die manier heb ik dan mijn geld terug. Als zij het spel vuil willen spelen, dan doe ik graag mee.
Was je verplicht om te hard te rijden?
Niet echt, net zoals zij niet verplicht zijn om 2 boetes voor hetzelfde op te stellen.

Franciscus
Berichten: 38599

#23 , 15 nov 2011 00:53

Het is niet hetzelfde het zijn TWEE verschillende feiten.
Maar niets belet u uw standpunt bij de rechtbank te bepleiten.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 15 nov 2011 10:08

[Alé, binnenkort mogen we dan nog maar 30km/u op die ring. Proberen ze op die manier mensen aan te moedigen om met de fiets te gaan? Het zal dan toch ongeveer even rap gaan.
Ter uwer informatie en tegen dat je een volgende maal door en rond Leuven komt scheren: Binnen de hele ring van Leuven is het nu al zone 30.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#25 , 15 nov 2011 10:35

Heeft dit topic eigenlijk nog zin? TS heeft zijn juridisch antwoord gehad, het staat hem alleen niet aan.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#26 , 15 nov 2011 12:11

Misschien kunnen vraagstellers van nu af aan bij hun vraag ineens zelf het gewenste antwoord vermelden....
Laatst gewijzigd door roharro op 15 nov 2011 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#27 , 15 nov 2011 17:57

Mischien kunnen vraagstellers van nu af bij hun vraag ineens zelf het gewenste antwoord vermelden....

Touché :lol: :lol: maar een waarheid als een koe
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#28 , 15 nov 2011 21:09

Het is niet hetzelfde het zijn TWEE verschillende feiten.
Maar niets belet u uw standpunt bij de rechtbank te bepleiten.
Toon maar juridisch aan dat het om 2 verschillende feiten gaat.
Hoe groot moet de afstand zijn om van 2 verschillende overtredingen te spreken?

Het argument dat het op twee verschillende plaatsen was toont nog niks aan. Als ik jullie redenering doortrek mogen ze per meter dat ge te snel reed een nieuwe boete uitschrijven.
Geef gewoon toe dat jullie het zelf niet weten.

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#29 , 15 nov 2011 21:12

Misschien kunnen vraagstellers van nu af aan bij hun vraag ineens zelf het gewenste antwoord vermelden....
Argumenten heb ik hier niet echt gelezen.
Indien een persoon iemand anders op zijn gezicht slaat en dit wordt gezien door 2 agenten, is er volgens jullie logica ook sprake van 2 misdrijven want er zijn namelijk 2 verschillende vaststellingen.

Rapture
Topic Starter
Berichten: 124

#30 , 15 nov 2011 21:15

Mischien kunnen vraagstellers van nu af bij hun vraag ineens zelf het gewenste antwoord vermelden....

Touché :lol: :lol: maar een waarheid als een koe
Een tip: probeer anders zo'n automatische reply te maken bij elke topic waarin staat "betaal gewoon".

Heb hier nog een heleboel topics overlopen, het advies luidt hier steevast hetzelfde.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”