IK RIJ MET EEN MOBIELSCOOTER

lucht
Topic Starter
Berichten: 2

IK RIJ MET EEN MOBIELSCOOTER

#1 , 12 nov 2011 13:20

Sederd een aantal jaren rij ik met een mindermobielen scooter, en die staat bij ons in de gang (dus geen paard)
Nu is er sedert kort een parkeerplaats gemaakt met bord, dat enkel gehandikapten er mogen parkeren, ik had dit aangevraagd om buiten te kunnen met de scooter, want als er een auto staat, dan gaat het moeilijk, volgens de manier waarop ze geparkeerd staan, of zelfs niet, om uit de gang te rijden.
Vroeger stonden er twee paaltjes op een afstand van 1,50m van elkaar , net voor de deuringang, en dit was ideaal, maar dit wordt niet meer geplaatst zei men.
Het probleem is dat er steeds meer mensen toch parkeren voor de deur.
En ik wil natuurlijk niet de volledige straat in het harnas jagen met de politie daarvoor te bellen.
Iedereen weet dat het bord er staat, maar de fliks komen nooit in die zijstraten, gelegen buiten het centrum, ze weten dus ook dat ze daar veilig staan.
Is er dus een manier om toch een deeltje vrij te houden, zonder de zaak geweld aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 nov 2011 14:23

als er geen parkeerplaats is voorzien met de nodige borden, dan is de openbare weg te gebruiken door iedereen, zomaar zelf afbakenen mag niet ;).

in uw geval heeft u het recht om de politie te bellen en te melden dat er voertuigen staan zonder gehandicapten kaart.

er melding van maken kan anoniem, desnoods kan u de wijkagent er eens over aanspreken.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 12 nov 2011 14:39

Nu is er sedert kort een parkeerplaats gemaakt met bord, dat enkel gehandikapten er mogen parkeren, ik had dit aangevraagd om buiten te kunnen met de scooter, want als er een auto staat, dan gaat het moeilijk, volgens de manier waarop ze geparkeerd staan, of zelfs niet, om uit de gang te rijden.
Maar als er gehandicapten (of hun chauffeurs) geparkeerd staan, dan hebt u toch net hetzelfde probleem met het buitenrijden?

Reclame

lucht
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 13 nov 2011 11:31

Bedankt
Ja, dat klopt, dus had ik liever twee van die plastieken paaltjes voor de deur, dan is er nog genoeg ruimte voor een gewone parkeerplaats.
Langs de ene kant wordt er veel gepalaverd over sociaal contakt of integratie.
Maar door hun zienswijze, die er een is van niet gehandikapten, kan ik, door bv. andere mensen met een beperking, die er dan wel recht hebben om er te staan, soms niet buiten.
Ik zit in enkele culturele clubs, en af en toe kan ik er niet zijn omdat er 'Een die wel mag' voor de deur staat.
Je kan het je niet zo voorstellen, maar laats had ik een afspraak met de tandarts, en moest afbellen, omdat een rechthebbende er stond. wat ik betwijfelde, toen ik een half uur later de 'heer' met grote zwier zag afkomen en vlotjes wegreed.
Ik stel dus ook vast dat er misbruik gemaakt wordt van die kaarten

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 13 nov 2011 13:15

dan lijkt het mij het beste dat u aan het gemeente bestuur de vraag stelt om inderdaad van die plastieken paaltjes te plaatsen ( of andere mogelijkheden ) of te mogen laten plaatsen, desnoods met gedeelde kosten.

als het gemeentebestuur niet of negatief reageert, denk ik, dat op korte termijn, dat het langs de vrederechter zal moeten gaan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”