opzettelijk rood licht negeren...het kan ni anders

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

opzettelijk rood licht negeren...het kan ni anders

#1 , 10 nov 2011 07:43

Heeft er hier iemand weet van precedenten wat betreft motorrijders die door het rood licht moeten rijden omdat het maar niet op groen wil gaan?

Tegenwoordig worden er meer en meer lichten uitgerust met sensors.
Dit is bij ons op de ring het geval met alle lichten voor linksaf te draaien.

Als er geen auto staat, wordt het ook niet groen.
Het probleem met deze technologie is dat deze geen motorrijders herkent!

Dus altijd wachten tot er een auto achter je aankomt, je OVER de stopstreep zetten en gebaren of de auto op de 'lussen" wil gaan staan.

Op rustige dagen of savonds/snachts met geen auto in de buurt, blijft het gewoon altijd rood.

Werkt de roodlichtcamera met hetzelfde systeem?
=> als ik stapvoets doorrij, herkent hij me dan ook niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 10 nov 2011 08:23

Ik rij al bijna 15 jaar dagelijks met de moto en heb dr nog nooit last van gehad... Ik ken ook zo'n lichten en uiteindelijk wordt het toch groen...

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 10 nov 2011 08:27

Probleem zit hem in de constructiematerialen van enkele nieuwe moto's: veel kunststof, waardoor de detectielussen geen metalen voertuig waarnemen, en de lichten ook niet op groen springen.

Reclame

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#4 , 10 nov 2011 08:58

Ik rij al bijna 15 jaar dagelijks met de moto en heb dr nog nooit last van gehad... Ik ken ook zo'n lichten en uiteindelijk wordt het toch groen...
Rij eens "nachtelijks" :P je zou nog verschieten.

Tom_kleine
Berichten: 35

#5 , 10 nov 2011 09:21

Vlakbij de werkplaats exact hetzelfde. Ikzelf rijd met de fiets, en wanneer er geen auto's aan de overkant van de straat arriveren voor het rode licht, dan blijft het licht op rood staan. De enige optie die ik heb is dan om naar de plaats te gaan waar de voetgangers moeten oversteken om daar op de oversteekknop te duwen. Ik vermoed dat dit voor motorrijders minder evident zal zijn...interessante vraag anders wel...

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 10 nov 2011 09:38

Ik heb eens gelezen dat het soms helpt je motor dwars op de lus te zetten. Voor wat het waard is.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sheepie
Berichten: 164

#7 , 10 nov 2011 10:51

Ik rij al bijna 15 jaar dagelijks met de moto en heb dr nog nooit last van gehad... Ik ken ook zo'n lichten en uiteindelijk wordt het toch groen...
Rij eens "nachtelijks" :P je zou nog verschieten.
Denk je dat ik snachts nie rij??? Tot over 2 jaar geleden had ik enkel een moto... dus ja ik rij/reed ook heel veel snachts...
Maar mss zoals Turaki zegt... mijn moto is van 2003 dus nog niet zo veel kunststof op mijn kuip na...

Heb ik gevonden op het internet...
De lussen die voor de stopstreep liggen (vaak diagonaal) dienen voor het aanvragen van groen licht. Weggebruikers hebben vaak er geen idee van dat wanneer ze vlot bediend willen worden van groen licht, ze in de lus moeten gaan staan met hun voertuig. Diagonale lussen lopen links schuin naar achter voor onder andere de motorfietsen.

Mss dat ze daar bij u niet diagonaal liggen????

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”