Heraanleg straat, boete 100euro

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

Heraanleg straat, boete 100euro

#1 , 09 nov 2011 22:29

Maandag 07/11 ben ik bij mijn ouders geweest (19u30, geen kat op straat) waar ik 2 zware kattenhokken, dewelke mijn vader had gemaakt, gaan oppikken bij hen thuis. Hiervoor heb ik mijn auto, doordat er een tekort aan parkeerplaatsen is in de buurt + momenteel wordt de straat volledig heraangelegd en tot heden niet af enkel gedeeltelijk berijdbaar, voor hun appartement gezet, nl 2 wielen op straat en 2 wielen op het fietspad (tot heden geen verkeersborden voor fietsers aanwezig. Dit alles heeft maximum een 10 tal minuten in beslag genomen. Vandaag 09/11 hiervoor een minnelijke schikking gekregen tbv 100€. Zoals u kunt merken ga ik niet akkoord met hun minnelijke schikking en dit om bovenstaande redenen. Tegelijk zijn er in andere straten in mijn gemeente auto's die dagelijks op het voetpad staan, en dit wordt gedoogd. Ik zal sowieso antwoorden op hun schrijven en wil dit staven met foto's. Heeft er iemand ervaring met iets gelijkend op dit alles?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 09 nov 2011 22:41

2 wielen op straat en 2 wielen op het fietspad
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
...
2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;
...
Maakt dus dat U een overtreding beging.
doordat er een tekort aan parkeerplaatsen is in de buurt
.....momenteel wordt de straat volledig heraangelegd
.....Dit alles heeft maximum een 10 tal minuten in beslag genomen
.....Tegelijk zijn er in andere straten in mijn gemeente auto's die dagelijks op het voetpad staan
Geen van bovenstaande gaf U het recht om op het fietspad stil te staan.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 10 nov 2011 01:00

Geen van bovenstaande gaf U het recht om op het fietspad stil te staan.
hoe was het fietspad aangeduid?
wegmarkering?
borden waren er niet zei u?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Lightning

#4 , 10 nov 2011 07:27

Aan mijn bovenstaande reactie voeg ik nog graag het volgende punt uit 'Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod' toe:
1° onverminderd artikel 23.4, op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;
TS kan ook mogelijk hiertegen gezondigd hebben. Voor dit punt moet er geen voetpad/fietspad als dusdanig aangeduid zijn op de verhoogde berm om toch foutief stil te staan of te parkeren.

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 14 nov 2011 23:45

niets van aanduiding, mijn antwoord is vertrokken naar de politie

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 15 nov 2011 15:37

Indien fietspad is aangeduid door markeringen op de weg (links en rechts onderbroken lijnen), mag er geen bord "fietspad" (D7, D9, of D10) staan, en omgekeerd. Een fietspad dat dus niet is aangeduid door ofwel de correcte markering, ofwel het correcte bord, is geen fietspad.
Als er geen fietspad lag, kon u daar ook niet op parkeren. Een boete voor parkeren op het fietspad kan dan ook niet.

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

#7 , 21 nov 2011 21:33

Bedankt voor jullie feedback.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”