2 x betalen voor PV met verschillende inbreuken... advies &

Redrum
Berichten: 574

Re: 2 x betalen voor PV met verschillende inbreuken... advie

#16 , 21 okt 2011 11:50

MAAR ZOALS IK HET AL EERDER ZEI. DAT IS MIJN VRAAG NIET GEWEEST.

DUS ALS DIT EEN JURIDISCH FORUM IS WAAR MENSEN TERECHT KUNNEN OM EEN OPLOSSING TE KRIJGEN OP HUN VRAGEN ZOU IK OOK GRAAG HEBBEN DAT ER ON TOPIC GEBLEVEN WORDT.
Hou uw vraag dan objectief. Je bent geflitst in een zone 30. Dat is objectief en daar kan je een objectief antwoord op krijgen. Maar als je begint met zone 30 maar geen scholen of kinderen, een gemeente die bekend staat voor het flitsen, eerdere boetes 51 waar 50 ..., dan zet je zelf de deur naar irrelevantie en bijhorende reakties open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#17 , 21 okt 2011 22:33

@ Scorpion: THX toch iemand die mij hier nuttige indo heeft kunnen geven. Zonder te argumenten of te veroordelen. Ik ga je raad opvolgen.

@ Redrum: was mijn EERST post niet objectief? Ik dacht het wel. En nu we toch over irrelevante zaken bezig zijn... Gemeente waar flikken meer flitsen... en ik kan er nog aan toevoegen dat er enkele maanden geleden een inwoner van de gemeente in de krant is gekomen omdat hij hardhandig werd aangepakt door flikken die op ZIJN eigendom stonden te flitsen (en dat voor zijn winkel... wat geen mooie reklame is) stond ook in de krant. Dus ja ik blijf erbij dat sommige ergens gaan staan om zoveel mogelijk te kunnen flitsen en niet om de mensen te doen inzien dat het gevaarlijk is daar snel te rijden, maar omdat het snel verdiend is. Dat ze eens meer aan scholen, speeltuinen en andere plaatsen gaan flitsen waar veel volk te voet of met de fiets is... maar nee verstopt tussen struiken met een camouflage net over de wagen.
Maar bon genoeg hierover, ik heb mijn mening en deze wordt niet gedeeld tot daar toe maar ik respecteer jullie mening wel dus wederzijds respect is een mooie zaak.

@ fransdingkes: ik zal eerder sterven op die baan omdat ik aangereden werd door een vrachtwagen die 70km/u reed en mij niet zag rijden tegen 30km/u. Zoals ik al zei die baan nodigd uit om gewoon 45-50 te rijden en je vergeet het snel dat daar een bordje staat... Als ik niet oplet zal ik daar nog tegen de lamp lopen... maar ik probeer op te letten. Zeker nu ik weet dat er 3 jaar geleden een kind is doorgereden... een zeer dramatisch zaak maar de doodrijder was dronken en reed meer dan 90km/u, pleegde vluchtmisdrijf enz... de zone 30 had daar niets aan veranderd.
Die studie (artikel) stond in de Standaard ... dacht ergens begin juli en het ging over het feit dat het parket van Vilvoorde een halt had toegeroepen voor wat verkeersovertredingen betreft in de zone Machelen. Daarop heeft een journalist de zogezegde zwarte plaatsen in kaart gebracht en heeft hij deze studie gedaan.

@ Mava105: Als iedereen engeltjes zouden zijn dan zou er hier geen kat komen op dit forum. Jij gaat mij niet komen vertellen dat je wel een engeltje bent die nog nooit in zijn leven een overtreding heeft begaan.
Ik zocht geen wet die mij gelijk geeft.... lees alles goed dan zou je zien dat ik een domme fout begaan heb door te denken dat die 2de pv 6 maand nadat ik de eerste betaalde dezelfde was. Ik heb een overtreding begaan en wil de boete ook betalen als het zo is dat verschillende zijn. Missen is menselijk dacht ik. Waarom zou ik iets zoeken om het niet te betalen.... als ik al 220€ betaalde kan 120e er ook nog wel bij...

@ Fraciscus: Voort u dezelfde vraag... nog nooit 1 overtreding begaan in uw leven??? Zelf de pastoor uit de parochie hier heeft al enkele boetes op zijn naam staan... en diene man is oud en rijd zekerst niet snel.

Ik heb mijn rijbewijs van 1993 en heb in al die jaren 1 ongeval niet in fout gehad en ben in Machelen dus 2 keer gefitst op 30 minuten en dan 1 jaar en half later tegen 51.

3 overtredingen (lichte overtredingen) in 18 jaar met 45000km/jaar... denk niet dat ik als slechte chauffeur beschouwd mag worden. het enigste waar ik hier op gepakt mag worden is het feit dat ik gezegd heb dat ik daar niet vaak 30 rij... en dat is waar. Verder wou ik gewoon een antwoord op mijn vraag uit de eerste post. Ik ben niet naar hier gekomen om op mijn kap te laten zitten.

Lightning

#18 , 21 okt 2011 22:41

3 overtredingen (lichte overtredingen) in 18 jaar met 45000km/jaar... denk niet dat ik als slechte chauffeur beschouwd mag worden.
De traditionele dooddoener van de chauffeur die er niet mee zit het verkeersreglement aan zijn laars te lappen als het hem past.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 21 okt 2011 23:36

Op de documenten staan nummers. Deze kan je vergelijken met de nummers die op je vorige documenten stonden.
Mogelijk staat er het PV nr op.
Als je de laatste documenten bij de hand heb ga je zien wat het is een Minnelijke schikking of ....
Dan kan je naar die dienst bellen en vragen met welk PV dat overeenkomt.
Dus ergens zal de registratie verwijzen naar het PV nr.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#20 , 22 okt 2011 08:49

Ik heb de beide documenten bekeken (minnelijke schikking voor beide gevallen want is geen zware overtreding) en de PV nummers zijn inderdaad op 1 cijfer na wel degelijk verschillend, maar heb daar na een jaar echt niet meer aan gedacht. Het was ook iets nieuw voor mij maar dat is geen excuus.

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 22 okt 2011 16:44

Dus voor de twee verschillende feiten. Voor alle zekerheid misschien toch nog eens contact opnemen met die dienst

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#22 , 23 okt 2011 10:19

Ik heb het nummer van het parket van Vilvoorde gekregen. Ik ga daar morgen naar bellen. Het zou erg zijn dat zo'n dom misverstand nog meer ga moeten betalen en zeker als ik bereid ben deze overtreding te betalen aangezien ik ze begaan heb.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”