website overtreders (mindervalideparkings)

croos
Topic Starter
Berichten: 231

website overtreders (mindervalideparkings)

#1 , 03 okt 2011 08:12

mag ik dit uitvoeren:
ik ben van plan om een website te maken waar mensen hun -commentaar+foto voorzijde wagen (parkerkaart al dan niet zichtbaar)+ foto nummerplaat+ eventuele commentaren van de bestuurders kunnen posten.ikzelf zou beslissen of de items op de site komen (om enkel de serieuze en goed taalgebruik te garanderen)
ikzelf ben rolstoelgebruiker en kom wekelijks problemen tegen. velen zetten zich op de mindervalide parkings . ieder jaar organiseerrt de politie eens een opfris moment...maar dit is rap ..heel rap vergeten.
Zoals dit weekeind...jamaar meneer, ik heb hier al drie keer de parking rond gereden en er is nergens parkeerplaats.

Dus mijn vraag : mag i k zo'n website op poten zetten en on line brengen?

vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 03 okt 2011 09:34

Elke maal politie bellen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2011 14:05

U doet nog altijd wat u zelf wil, maar als één van de eigenaars van die wagens dit opmerkt en u een proces aandoet wegens schending van de privacy en daarbij een schadevergoeding eist, mag u het gaan uitleggen op de rechtbank. Aan u de keuze...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 03 okt 2011 14:26

Zolang de nummerplaten van de auto's en eventuele opschriften; en gezichten van eventuele omstanders/bestuurder onherkenbaar zijn gemaakt, zie ik niet goed in wat er verkeerd zou kunnen gaan. Een tijdje terug was er een website die foto's van foutparkeerders toonde. Zij werden ook niet teruggefloten door de privacycommissie. Dus gaan uitleggen op de rechtbank? Dat zal wel meevallen.

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#5 , 03 okt 2011 15:22

De politie bellen is juist het probleem, tegen dat ze er zijn zijn de foutparkeerders al lang weg.
Dit is voor de politie ook geen prioriteit...wat ik wel begrijp.
Ik zou de nummerplaten juist niet verbergen....anders heeft het geen zin om die op internet te zetten.
Gezichten zou ik wel verbergen , met een stripje.
Tom schrijft: als een van de eigenaars dit opmerkt...Het is juist die bedoeling ....mijn bedoeling zou zijn om deze website inde media te brengen zodat iedereen dit weet en zo de foutparkeerders wat afschrikt.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 okt 2011 16:11

Ik begrijp Uw frustratie volledig, maar de schandpaal is al een tijdje verwijderd uit het Belgische strafrecht. Zoals U Uw website hier voorstelt is dat een moderne versie van de schandpaal.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 okt 2011 16:27

Wie gaat deze website of forum lezen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 03 okt 2011 16:41

Doe zoals ik: kleef op de ruit van de wagen een sticker met volgende tekst: Proficiat met uw handicap.
Heb steeds een paar van die stickers in mijn wagen liggen om op de ruiten van overtreders te plakken.
Eelf ben ik niet in dat geval, maar heb wel zus en schoonbroer die in een rolstoel zitten, en bijna wekelijks meerdere keren met dit soort overtreding gekonfronteerd worden. Heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Plak ze wel als er niemand in de buurt is :lol:

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 03 okt 2011 19:03

als ik een persoon zonder lichamelijke beperkingen zie parkeren op een mindervalide plaats roep ik altijd: kijk die is blind dus die mag da ook wel
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#10 , 03 okt 2011 21:49

met stickers en flyers moet je opletten, de politie heeft me de boodschap doorgegeven om zeker met meerdere personen te zijn als je een flyer of sticker plaatst. later kunnen die dan getuigen dat je niets hebt beschadigd. Er zijn er die beweren dat je hn ruitenwisser hebt beschadigd....
Inderdaad dit is een moderne versie van schandpaal...maar hoe last je het anders op. Hier in de gemeente staan ze fout geparkeerd voor het gemeentenhuis...en daar zit ook de politie.
Als er iemand een ander creatieve oplossing weet ...geen probleem....ik heb ook al van alles geprobeerd

Jerommeke
Berichten: 80

#11 , 03 okt 2011 22:07

Als er iemand een ander creatieve oplossing weet ...geen probleem....ik heb ook al van alles geprobeerd
Een takelbedrijf beginnen?.
Als ik het zo lees, doe je dan 2 vliegen in 1 klap, foutparkeerders gestraft, en ook nog goed je boterham ermee verdienen. :D

:wink:

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#12 , 04 okt 2011 07:00

goed idee, maar een takelbedrijf werkt in opdracht van de politie en het zijn zij juist die te kort "schieten". schieten...kunnen ze zelfs niet want ze zien niet goed....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 okt 2011 09:17

Doe zoals ik: kleef op de ruit van de wagen een sticker met volgende tekst: Proficiat met uw handicap.
Kijk daar ook maar mee uit: een vroegere werkgever van mij had voor hun gebouwen een aantal private parkingplaatsen. Deze waren duidelijk aangeduid, maar niet door slagbomen of wat dan ook afgescheiden. Gevolg: meer dan eens stonden er wildvreemde wagens op deze plaatsen. De werkgever heeft toen ook stickers op de ruiten geplakt met de melding dat de wagen op een private parkeerplaats stond.

Enkele dagen later politie over de vloer wegens beschadiging van een wagen. Werkgever heeft de "foutparkeerder" moeten vergoeden voor de geleden schade (hij had de sticker met solventen proberen verwijderen en daarmee de rubbers van de ruiten beschadigd. Dit was een serieuze factuur.)

Het recht in eigen handen nemen wordt zowel door politie als rechtbank niet geapprecieerd. Stickers plakken op andermans eigendom of een publieke schandpaal oprichten: het is allemaal vragen om problemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 04 okt 2011 11:44

Enkele dagen later politie over de vloer wegens beschadiging van een wagen. Werkgever heeft de "foutparkeerder" moeten vergoeden voor de geleden schade (hij had de sticker met solventen proberen verwijderen en daarmee de rubbers van de ruiten beschadigd. Dit was een serieuze factuur.)

.
Daarom heb ik er ook bijgeschreven "als er niemand in de buurt was" Mijn stickers zijn ook niet van die aard dat ze kleefstof achterlaten op de ruit. De tekst staat daarenboven aan de buitenzijde van de voorruit. Het zijn gewone stickers die je gewoon op uw eigen PC en printer kan maken

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 04 okt 2011 12:02

Tja, als die sticker er gewoon af te halen valt zonder probleem, zal dit ook niet veel effect hebben, niet? De bestuurder komt toe, trekt de sticker van zijn ruit en flikkert deze op straat. Klaar.

Afin, enige goede oplossing voor de topic starter: bel de politie als je iemand onterecht op een gehandicaptenplaats ziet staan. Dit is het enige juridisch correcte dat je kan doen. Dat de politie te laat ter plaatse komt is een andere zaak en geen excuus om het recht in eigen handen te nemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”