hechtenis ipv snelheidsovertreding te betalen

Tux
Topic Starter
Berichten: 5

hechtenis ipv snelheidsovertreding te betalen

#1 , 20 sep 2011 15:24

Is dit mogelijk en hoe moet je dit doen?

Nadat men bij mijn ouders ingebroken heeft en de politie schijnbaar niet eens de moeite doet om achter deze echte gangsters te gaan maar terwijl ze zouden moeten zoeken mij nog even op een metersbrede weg gaan lopen flitsen aan 69. En ik nog altijd zit te wachten op 2500euro voorschot wat onze rechtbank even beslist dat ik dat kwijt ben, want ja het is schijnbaar mijn schuld dat een bedrijf failliet gaat. Ben ik deze pesterijen van de goede burger dus kotsbeu en weiger ook maar 1 boete te betalen vooraleer alle echte criminaliteit opgelost is. En ik dus mijn geld terug heb en mijn ouders hun spullen. Ik betaal genoeg belasting gaan ze nog maandelijk minimaal 1 factuurtje in mijn bus duwen omdat ik naar en van mijn werk moet rijden.

Nu is mijn vraag dus simpel wat moet ik doen om in de plaats van nogmaals een nutteloze bijdrage te leveren aan een incompetent rechtsysteem dan maar de plaats van echte criminelen in te nemen? Dien ik te wachten voor het voor de rechtbank komt en dit aan de rechter te melden dat ik opteer voor de hechtenis? Of dien ik zowiezo te betalen en pas op het moment dat er niets meer te halen valt dat ik dan in aanmerking kom voor de gratis overnachting met ontbijt? Dus zorgen dat ik werkloos ben en alles op iemand anders zijn naam staat en hier duidelijk bewijs van heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2011 15:32

U zou voor de gemakkelijke oplossing kunnen kiezen en U aan de verkeersregels houden!

Tux
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 sep 2011 15:46

U zou voor de gemakkelijke oplossing kunnen kiezen en U aan de verkeersregels houden!
Ik rijd al meer als 10 jaar schadevrij, dus ik denk dat het met mijn rijstijl wel in orde zit, niet.
In Duitsland rijd ik met mijn auto wel eens gewoon 240 als de omstandigheden het toelaten, als ik hier dan rijd is diezelfde auto aan 140 opeens een gevaar op de weg?

U weet net zo goed als mij op het moment dat hier iedereen zich aan de snelheid houd, men de max snelheid gewoon 10km/u omlaag haald zodat er terug inkomsten zijn.

Maar daar ging mijn vraag niet over en uw gemakkelijkste oplossing is dan ook totaal irrelevant, want het gaat hier onder andere over een snelheidsboete die al is uitgeschreven die ik principieel niet ga betalen.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 sep 2011 15:53

Laat ons dan ook later kennis maken met uw principiele straf van de politierechter. :lol:

Tux
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 20 sep 2011 16:07

Laat ons dan ook later kennis maken met uw principiele straf van de politierechter. :lol:
Die zal uiteraard zeer hoog zijn, tenslotte ben ik geen crimineel waar de rechter het nodige deel van de buit krijgt of waar de rechter angst van heeft. In ieder geval weet ik dat je de keuze hebt tussen hechtenis of betalen, weet alleen nog steeds niet hoe en wanneer je kan kiezen voor hechtenis.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 sep 2011 16:16

Hier kunt U al iets van uitleg vinden:
http://www.belgopocket.be/nl/content/st ... roordeling

De boete die men U oplegt is een minnelijke schikking. Indien U niet betaalt maakt U kans op een veroordeling door de politierechter. Indien U door hem veroordeeld wordt, zal de boete waarschijnlijk een veelvoud zijn van de oorspronkelijke minnelijke schikking. Hij zal ook een vervangende gevangenisstraf opleggen. Indien U ook deze boete niet betaalt zal waarschijnlijk eerst de deurwaarder eens langs komen vooraleer men U gratis kost en inwoon aanbiedt.
Ik rijd al meer als 10 jaar schadevrij, dus ik denk dat het met mijn rijstijl wel in orde zit, niet.
Uit Uw openingspost maak ik op dat U maandelijks gefactureerd wordt vanwege Uw rijstijl. Een signaal dat blijkbaar zijn uitwerking totaal mist bij U.
In Duitsland rijd ik met mijn auto wel eens gewoon 240 als de omstandigheden het toelaten, als ik hier dan rijd is diezelfde auto aan 140 opeens een gevaar op de weg?
Dat kan omdat Duitsland een totaal andere weginfrastructuur heeft. Denk oa aan op- en afritten die mekaar veel minder frequent opvolgen dan in België. En belangrijker, Uw medeweggebruikers kunnen zich er in Duitsland wel aan verwachten dat er iemand aan 240 voorbij gesnord komt en hun rijgedrag hierop instellen. In België kan U dat niet van hen verwachten omdat de wet dit soort gedrag verbiedt.
U weet net zo goed als mij op het moment dat hier iedereen zich aan de snelheid houd, men de max snelheid gewoon 10km/u omlaag haald zodat er terug inkomsten zijn.
Nee dat weet ik niet. Ik ken zeer weinig autosnelwegen, uitgezonderd ringwegen en wegenwerken, waar de laatste 30 jaar de maximum snelheid naar beneden is gehaald.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 20 sep 2011 17:22

En wat had de politie dan moeten doen bij na de inbraak.... iedereen op straat tegenhouden en aftasten of bij alle mogelijke verdachten de deur intrappen op zoek naar?
Verkeersregels zijn een ander luik wel als je kijkt hoeveel mensen er elk jaar sterven in het verkeer en hoeveel er elk jaar vermoord worden ....
U mag van mijn part in Duitsland gaan wonen of in Slowakije ..... als er vb in Duitsland 80 km/u staat hoe komt het dan dat iedereen maar 80 rijdt en geen 100 zoals hier.
U hebt in onze rechtstaat de mogelijkheid om uzelf te verdedigen of een advocaat te nemen die uw belangen kan verdedigen.
Wat zijn volgens u 'echte gangsters ' ....
Ik zou uw verhaaltje hierboven zeker aan de politierechter vertellen.
Maar ik kan begrijpen dat u gefrustreerd bent.

Tux
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 20 sep 2011 17:42

Hier kunt U al iets van uitleg vinden:
http://www.belgopocket.be/nl/content/st ... roordeling

De boete die men U oplegt is een minnelijke schikking. Indien U niet betaalt maakt U kans op een veroordeling door de politierechter. Indien U door hem veroordeeld wordt, zal de boete waarschijnlijk een veelvoud zijn van de oorspronkelijke minnelijke schikking. Hij zal ook een vervangende gevangenisstraf opleggen. Indien U ook deze boete niet betaalt zal waarschijnlijk eerst de deurwaarder eens langs komen vooraleer men U gratis kost en inwoon aanbiedt.
Bedankt, eerste reactie waar ik iets aan heb, wat ik uit de link kan opmaken is dat je dus zelf niet de keuze hebt (dat ik nog maar dacht dat men zowiezo keuzes en zelf denken aanvaard :D) maar men je eerst gaat leegplunderen. Doen de criminelen het niet welke men niet eens de moeite voor neemt om ze op te sporen doet justitie het wel eventjes voor u. En elk schaap in de kudde gaat hier maar mee akkoord dat men voorovergebukt mag staan met de wollen broek op de enkels.
De geldboete. Een veroordeling tot een geldboete betekent dat je aan de Staat een bepaalde geldsom moet betalen. In dat geval zul je een stortingsformulier ontvangen. De rechter voorziet tevens in een vervangende gevangenisstraf van 3 dagen tot 6 maanden die kan worden uitgevoerd als je de geldboete niet betaalt. In dat geval kan men ook beslag leggen op je goederen of een deel van je inkomsten.
Ik rijd al meer als 10 jaar schadevrij, dus ik denk dat het met mijn rijstijl wel in orde zit, niet.
Uit Uw openingspost maak ik op dat U maandelijks gefactureerd wordt vanwege Uw rijstijl. Een signaal dat blijkbaar zijn uitwerking totaal mist bij U.
Ik rijd wanneer de omstandigheden het toelaten sneller als wat op een bordje staat wat iemand daar neergeplant heeft, knap zo'n bordje dat in elke weersomstandigheid, gelijk welke drukte, gelijk welk tijdstip met gelijk welk voertuig dat weet wat veilig is om dan te rijden. Als men boetes zou uitschrijven op gevaarlijk weggedrag dan kan ik u nu al zeggen dat ik er 0,0 zou hebben. Denk dat er hier meer brokkenmakers op dit forum zitten als mij die zich wel aan de snelheid houden. Ik rij overigens een 40.000 kilometer per jaar en heb dus meer als 10 jaar geen ongeluk veroorzaakt.
In Duitsland rijd ik met mijn auto wel eens gewoon 240 als de omstandigheden het toelaten, als ik hier dan rijd is diezelfde auto aan 140 opeens een gevaar op de weg?
Dat kan omdat Duitsland een totaal andere weginfrastructuur heeft. Denk oa aan op- en afritten die mekaar veel minder frequent opvolgen dan in België. En belangrijker, Uw medeweggebruikers kunnen zich er in Duitsland wel aan verwachten dat er iemand aan 240 voorbij gesnord komt en hun rijgedrag hierop instellen. In België kan U dat niet van hen verwachten omdat de wet dit soort gedrag verbiedt.
Sneller dan 120 rijden is dus gevaarlijk omdat mensen niet opletten omdat de wet verbied om sneller te rijden? Lijkt mij dan een foutje in die wet te zitten als het minder alerte chauffeurs oplevert en als ik van rijbaan verander kijk ik altijd in mijn spiegel en dan zie je toch wel of er iemand aankomt en aan welke snelheid hij U nadert. Zo kan je natuurlijk alles goedpraten, het is zo, omdat de wet zegt dat het zo is. In de middeleeuwen gebruikten ze daar godsdienst voor. Uw eerste puntje is dan iets acceptabeler, toch zal het om 4u 's nachts niet veel verschil maken of je nu 120 of 140 gaat rijden.
U weet net zo goed als mij op het moment dat hier iedereen zich aan de snelheid houd, men de max snelheid gewoon 10km/u omlaag haald zodat er terug inkomsten zijn.
Nee dat weet ik niet. Ik ken zeer weinig autosnelwegen, uitgezonderd ringwegen en wegenwerken, waar de laatste 30 jaar de maximum snelheid naar beneden is gehaald.
Nee klopt autosnelwegen niet nee, voor de rest kan ik je heel wat wegen aanwijzen. Maar op de autosnelweg geld inderdaad nog altijd de max snelheid die is ingesteld tijdens de oliecrisis, had niets met verkeersveiligheid te maken en ondanks dat de auto's in 40 jaar tijd al ver geëvolueerd zijn is deze nog altijd niet aangepast. Rijd voor de lol maar eens 120 op de snelweg en zie hoeveel auto's je voorbijsteken, als het zo onverantwoord was denk ik dat de overbevolking al lang opgelost was. :D

Maar goed, ik heb er geen problemen mee om om de zoveel tijd mijn abonnement op normaal kunnen rijden te verlengen, dankzij iCoyote valt het gelukkig wel mee. Maar los dan verdomme eerst de echte problemen op en als dat allemaal in orde is ga dan je bezighouden met in de struiken te staan roven. Dan betaald iedereen met plezier zijn bijdrage, als men dat ook nog eens zou gebruiken om betere wegen aan te leggen (dus geen verkrachters naar Qatar sturen). Maar dat je eerst bestolen word en men de daders niet zoekt en in de plaats maar wat geld gaat opstrijken bij goede burgers, nee dat is er gewoon zwaar over.

Tux
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 20 sep 2011 18:06

En wat had de politie dan moeten doen bij na de inbraak.... iedereen op straat tegenhouden en aftasten of bij alle mogelijke verdachten de deur intrappen op zoek naar?
Verkeersregels zijn een ander luik wel als je kijkt hoeveel mensen er elk jaar sterven in het verkeer en hoeveel er elk jaar vermoord worden ....
U mag van mijn part in Duitsland gaan wonen of in Slowakije ..... als er vb in Duitsland 80 km/u staat hoe komt het dan dat iedereen maar 80 rijdt en geen 100 zoals hier.
U hebt in onze rechtstaat de mogelijkheid om uzelf te verdedigen of een advocaat te nemen die uw belangen kan verdedigen.
Wat zijn volgens u 'echte gangsters ' ....
Ik zou uw verhaaltje hierboven zeker aan de politierechter vertellen.
Maar ik kan begrijpen dat u gefrustreerd bent.
Hoe de politie het oplost interesseerd mij eigenlijk niet, maar wel dat ze het oplossen. Dat is hun job en niet de mijne, ik vraag hun ook niet als ik een probleem heb met een server om dat even te komen oplossen, ieder zijn job.

Hoe hun het daar opdelen zal mij ook niet interesseren, iig als het luik wat inbrekers moet inrekenen het niet opgelost krijgt halen ze er maar een ander bij die op dat moment niets belangrijks aan het doen zijn.

Echte gangsters versta ik trouwens iedereen onder die moedwillig een ander kwaad doet om zichzelf ermee te verrijken. Helaas zijn vele rechters en ordehandhavers uit ditzelfde hout gesneden en vrees ik dat ik met mijn verhaal niet ver zal komen. Toen ik 3 tal jaar terug aan een agent vroeg of ze nu echt niets beters te doen hadden dan mensen bekeuren die in weze niemand kwaad doen. Kreeg ik als antwoord "Dat is er zeker maarja tis de wet he". Je hebt dus aan de ene kant mensen die rot zijn en aan de andere kant de mensen die gewoon blindelings de regeltjes volgen zonder ook maar beetje logisch verstand te gebruiken. Ons hele wetssysteem is gewoon door en door rot en emigreren ga ik waarschijnlijk binnen een aantal jaar wel doen, hier in de eurozone word het toch enkel maar onleefbaar en voor de mooie natuur en optimale bevolkingsdichtheid moet je hier ook al niet blijven. Word dus niet naar de landen welke jij opnoemt, daar is het helaas niet zoveel beter. ;)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#10 , 20 sep 2011 18:21

Ik zou in uw plaats naar een land in Centraal Afrika emigreren. Daar trekken ze zich niks aan van maximum snelheden. Maar er zijn dan ook amper wegen die naam waardig. Een ander voordeel is dat de rechtssystemen daar ook veel stabieler, competenter en minder fraudegevoelig zijn.
Na een rijpingsproces onder de evenaarszon kunt u dan na een aantal jaar volwassener naar onze contreien terugkeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38596

#11 , 20 sep 2011 19:06

Dus als het UW WET is en UW REGELS dan is het in orde.
Om inbrekers te kunnen vatten moeten er wel sporen zijn.
Om iemand voor de rechtbank te krijgen moeten er wel bewijzen zijn.
U hebt trouwens aan mij nog een openstaande schuld van €200000.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 20 sep 2011 19:52

Waarom wordt jij geen minister van Justitie? :lol: Dan kan je dat allemaal naar eigen zin aanpassen, en desnoods persoonlijk achter de dieven en gangsters aangaan. :mrgreen: Hoef je hier niet meer te komen klagen dat er niets gedaan wordt.

Redrum
Berichten: 574

#13 , 22 sep 2011 10:07

Hoe de politie het oplost interesseerd mij eigenlijk niet, maar wel dat ze het oplossen. Dat is hun job en niet de mijne, ik vraag hun ook niet als ik een probleem heb met een server om dat even te komen oplossen, ieder zijn job.

Hoe hun het daar opdelen zal mij ook niet interesseren, iig als het luik wat inbrekers moet inrekenen het niet opgelost krijgt halen ze er maar een ander bij die op dat moment niets belangrijks aan het doen zijn.
Het is nochtans simpel: de politie moet alle overtredingen vaststellen. Dat is hun job. En als niemand nog verkeersovertredingen zou begaan, zouden ze veel meer tijd en mankracht hebben om zich met 'serieuzere' overtredingen bezig te houden. Of familieleden van verkeersslachtoffers het met uw gradatie van 'serieus' eens zijn, is trouwens een andere zaak.

En 10 jaar schadevrij... Het gaat altijd goed tot het fout loopt. Om het grof te zeggen, wie tegen een boom plakt is daarna vaak tot het einde der tijden schadevrij.
Iedereen is ook altijd gezond tot de eerste hartaanval. Het gaat over het risico.

Zoals steeds verschijnt ook Duitsland steeds in dit soort discussies. Vraag eens aan een Duitser waarom hij zich ginder steeds netjes aan de snelheidsbeperkingen houdt. Niet vanwege de lage boetes hoor.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 23 sep 2011 14:56

In Duitsland rijd ik met mijn auto wel eens gewoon 240 als de omstandigheden het toelaten.
U weet toch dat zeer veel autoverzekeringen dergelijke snelheden niet meer verzekeren?

Veel mensen "weten" dat je in Duitsland zo snel mag rijden als je wil op de "Autobahn". Maar deze mensen weten niet dat veel verzekeringen snelheden boven een bepaalde limiet niet meer verzekeren. Als je dan een ongeval hebt, draai je zelf volledig voor de schade op.

Anyway, de topic starter trekt zich niets aan van wat op "die bordjes die iemand daar neergeplant heef" staat. Wel, die inbrekers bij zijn ouders hebben zich niets aangetrokken van die deuren en vensters die iemand in dat huis gestoken heeft, en de teksten (= wetten) die één of andere pipo eens ergens op een papiertje geschreven heeft.

Wat is het probleem?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sheepie
Berichten: 164

#15 , 23 sep 2011 15:39

Hmmmm... denk niet dat de rechter een vervangende gevangenisstraf zal uitspreken voor een snelheidsovertreding... Aangezien straffen onder de 6 maand in principe niet meer worden uitgevoerd (omzendbrief Onkelinx).
Dus het zou wel gemakkelijk zijn hé... bvb 1100 euro boete of een vervangende gevangenisstraf van 8 dagen... Wat zou iedereen kiezen??? Aja, natuurlijk een gevangenisstraf van 8 dagen, want die wordt toch niet uitgevoerd en spaar je zo maar eventjes 1100 euro uit. Denk maar eerder aan een vervangend rijverbod.

En trouwens... bij mijn veroordeling voor alcoholintoxicatie werd er niets vervangend uitgesporken!!! Enkel mijn boete en rijverbod. Op mijn GGZ staat er wel een vervangend rijverbod bij de boete, maar die heb ik de rechter niet horen uitspreken (en neen ik lag niet te slapen in de rechtzaal).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”