alcoholtesten verricht vóór 19 mei 2011

Hotel California
Topic Starter
Berichten: 8

alcoholtesten verricht vóór 19 mei 2011

#1 , 14 sep 2011 22:15

Geachte,

Op het VTM nieuws hoorde ik vanavond dat "alle alcoholtesten verricht vóór 19 mei 2011 verouderd zijn en niet voldoen aan het KB. Iedereen die positief heeft geblazen en nog niet is verooordeeld gaat dus in principe vrijuit."

Kan iemand mij bevestigen of dit klopt?

Alvast dank bij voorbaat.

HC

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 14 sep 2011 22:26

het gaat alleen over een bepaald type toestel, dus waarschijnlijk niet allemaal.

wat ik mij dan afvraag is eerder, de mensen die al veroordeeld zijn of die hun geld ( van een boete ) al hebben betaald, nog kunnen terugvorderen of hun straf eigenlijk wel kan worden uitgevoerd, aangezien nu ineens de bewijslast wegvalt . . .

( indien het dat type van toestel de "vaststelling" heeft gedaan natuurlijk )

Hotel California
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 14 sep 2011 22:42

ter info:

http://www.vandaag.be/binnenland/78466_ ... s-uit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

PolSmets
Berichten: 23

#4 , 16 sep 2011 04:09

Ik dacht even victorie te kraaien toen ik het nieuwsartikel las, aangezien ik net een veroordeling opgelopen heb voor rijden onder invloed van alcohol (al mag ik niet klagen met mijn straf). Maar na wat verder kijken dan mijn neus lang is ben ik toch wel van een kale kermis weder gekeerd. De toestellen zijn zelf voor die data niet in omloop geweest en het betreft een misopvatting.

Meer info: http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?con ... S201348613" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”