Potentieel bewijsmateriaal is ook bij ons de basis reden om een dashcam te plaatsen.
Zoals u zegt zijn er situaties genoeg waarin gemaakte fouten moeilijk te bewijzen zijn zonder getuigen.
Ikzelf heb ooit een ongeval gehad, waarbij ik de wagen van een oudere man ontweek en op een paal langs de straat knalde.
Was de man er vandoor gegaan had ik niets te vertellen gehad, geen getuigen!
Gelukkig was de man eerlijk (en waarschijnlijk in shock) en gaf zijn fout ook toe. Maar zo is niet iedereen. Zelfs minder en minder.
Mijn goedkope 'made in china' camera 'looped' ter grootte van het geplaatste SD-kaartje.
De cyclus is dus afhankelijk van het opslag geheugen van het kaartje en de kwaliteit waarop de camera ingesteld staat.
De filmpjes worden afgekapt in lengte (instelbaar) om verwerking en tijdsbepaling te vergemakkelijken. Is het kaartje vol wordt dus het oudste filmpje eerst overschreven etc..
Eens geïnstalleerd hoef je niets meer te doen. Opnames starten van zodra je je contact aanzet en eindigen wanneer dat terug uit gaat.
Je kan uiteraard ook manueel een opname starten. Maar genoeg reclame..
Ik geloof dat zolang je de beelden niet publiceert er sowieso niets aan de hand is.
Maar toch zal elk geval afhankelijk aanzien moeten worden.
Met de links die hier gegeven zijn kom ik er niet uit.
In sommige gevallen mag het (publicatie), soms niet.
Zoals ik het lees mag zo'n filmpje van een rit gerust gepubliceerd worden. Zelfs wanneer identificatie mogelijk is zolang
niemand geviseerd wordt in de opnames. Knip ik dus een filmpje van een stommiteit tot die enkele gebeurtenis en meer niet, mag ik deze niet publiceren.
Is die gebeurtenis onderdeel van een hele rit zou er geen probleem zijn.
Of ben ik dingen aan't mis interpreteren?