hoeveel zal de boete bedragen ?

dirkoo
Topic Starter
Berichten: 22

hoeveel zal de boete bedragen ?

#1 , 07 sep 2011 21:12

1. Ik ontving een Pro Justitia van de Politie Oostende wegens :
KB 01/12/1975 : Art 5 in casu :
- art 65.5 met vermelding bord E3
- Bord E9 D parkeren voorbehouden voor autocars
- Art 72.6 met bord F17
- Art 69.3 bord D1
Alvorens een minnelijke schikking te aanvaarden had ik graag geweten hoeveel deze boete zal zijn.
Iemand een idee ?

2. Mijn gegevens werden opgevraagd bij het DIV, doch mijn naam werd verkeerd vermeld op het PV :lol:
Ik veronderstel dat dit geen nietigheid is ?

gegroet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 08 sep 2011 14:50

U heeft binnen een zone waar parkeren en stilstaan verboden is, geparkeerd op een plaats voorbehouden voor bussen, en daarnaast ook nog over een busstrook gereden en een verplichte richting niet gevolg?
Overtreding van artikel 5 is een overtreding van 1e categorie, onmiddellijke inning is 50€, minnelijke schikking 60€, rechtbank 55 tot 1375€.

En neen, een menselijke fout heeft niet tot gevolg dat het PV niet meer geldig is.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 sep 2011 16:02

het enige dat ge kunt verkrijgen is "uitstel" door te zeggen dat Jens ( i.p.v. Yens ) niet op het gegeven adres woont, maar uiteindelijk zult ge toch moeten betalen :p

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 09 sep 2011 10:21

“Art.29...§ 2. De andere overtredingen(=die niet de veiligheid in gevaar brengen) van de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten zijn overtredingen van de eerste graad en worden gestraft met een geldboete van 10 euro tot 250 euro...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

De overtreding van de art.65.5, 69.3, 72.6 komt niet voor in K.B. 30 september 2005 Overtredingen per graad zodat voornoemd art.29,§2 van toepassing is.

“Art.1...dat de geldboeten...met vijfenveertig decimes is verhoogd...“(5 maart 1952 Wet betreffende de opdecimes op de strafrechtelijke geldboeten).

’met vijfenveertig decimes verhoogd’ = x[(10+45)/10]= x 5,5

“Art.29.Bij iedere veroordeling tot een criminele of correctionele hoofdstraf spreekt de rechter de verplichting uit om een bedrag van 25 EUR te betalen als bijdrage tot het Fonds. Dit bedrag is onderworpen aan de verhoging voorzien in de wet van 5 maart 1952 betreffende de opdeciemen op de strafrechtelijke geldboeten”(1 AUGUSTUS 1985. - Wet houdende fiscale en andere bepalingen).

“Art.85.Indien verzachtende omstandigheden aanwezig zijn, kunnen de gevangenisstraffen, de werkstraffen en de geldboeten onderscheidenlijk tot beneden acht dagen, vijfenveertig uren en zesentwintig EUR worden verminderd, zonder dat zij lager mogen zijn dan politiestraffen...”(8 juni 1867 Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”