retributie

William 13
Topic Starter
Berichten: 28

Re: retributie

#31 , 09 sep 2011 16:21

Geachte heer,

betreffende uw bezwaarschrift met referentie 311/0330/05xxx kunnen wij u meedelen dat wij de retributie zullen annuleren.

De gemeente Mol heeft zijn informatie aangepast op zijn website, dat parking St Pieter een blauwe zone is, maar nagelaten de pdf, die van een oudere datum is, te verwijderen. Om deze reden wordt uw retributie geannuleerd. Van de gemeente Mol kregen wij bevestiging dat het pdf-bestand zal verwijderd worden van de website.

Voor alle duidelijkheid, om retributies in de toekomst te vermijden, willen wij u er op wijzen dat Parking St Pieter een blauwe zone is, zoals ook duidelijk zichtbaar op de bebording, daar aanwezig. Het plaatsen van een Europese parkeerschijf is dan ook verplicht.

Hoogachtend

Parkeerbeheer nv
Voor alle duidelijkheid is dit niet waar ik naar streefde.
De informatie op de website was misleidend en in tegenstrijd met de verkeerssituatie ter plaatse.
Mooi van parkeerbeheer dat zij de tegenstrijdigheid inzien en in mijn voordeel beslissen maar dit was me niet aan't licht gekomen
moest ik van mijn kant de gehele werkwijze die zij omvatten niet in vraag gesteld hebben.
Nog steeds kan ieder van ons door een parkeerwachter in Mol een retributie aangesmeerd worden, zonder bonnetje ter plaatse,
met aanmaningskosten als de brief verschijnt en bewijsmateriaal beschikbaar wanneer we in de boosheid volharden en voor de vrederechter verschijnen.
Zo'n parkeerwachter zou al van slechte aard moeten zijn, dat is waar, maar slechte mensen bestaan nu eenmaal ook, jammer genoeg.
Hier zitten gaten in het systeem die ik per toeval en domweg kunnen counteren heb met andere gaten uit een systeem.
Maar mijn opzet was niet onder de retributie uit te muizen, wel deze gerechtvaardigd te zien.
Ik weet nog steeds niet of de aangerekende retributie van toepassing was.
Misschien stellen de juiste mensen ooit deze vraag opnieuw en volgt dan een oplossing.
Nogmaals bedankt aan de mensen die constructief mee werkten!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”