Vraagje

Buce
Topic Starter
Berichten: 1

Vraagje

#1 , 01 sep 2011 01:31

Mijn vraag is misschien hier niet op zijn plaats.Maar uiteindelijk hoort ze hier wel thuis.
Het zijn eigenlijk een paar vragen.Die uiteindelijk laten zien waar het naartoe gaat.
Het gaat hier wel over de personen die werken voor een parkeerbedrijf.Niet over de politie.

-Mag iemand mijn prive spullen aanraken,beroeren?

-Mag iemand mijn auto aanraken?

-Mag iemand mijn ruitenwisser opheffen om daar een retributie achter te steken?Of reclame?

-Zo ja.....Mag ik dan morgen,in mijn dorp,van elke wagen die geparkeerd staat de ruitenwisser omhoog zetten?

Zelf ben ik bewakingsagent.Wij houden op het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben ook ten gepaste tijden tassen controles.Ons is tijdens de opleiding ''persoonscontrole'' aangeleerd dat wij de spullen van een te controleren persoon nooit mogen aanraken.Alleen kijken!Ook al geven zij hiervoor de toestemming.Alles wat wij doen gaat met toestemming vragen.Mvr,Mr wilt u?Mag ik?Is het mogelijk?
Vandaar dat ik de vraag naar hier trek.Het zijn 2 totaal verschillende situaties.Maar het gaat wel over iemand anders zijn bezit.
Het is ons van kleins aan aangeleerd om van iemand anders zijn spullen af te blijven.

Mvg
Buce

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38593

#2 , 01 sep 2011 09:32

Gezien u daar parkeert gaat u akkoord met de voorwaarden ... in de voorwaarden staat dat een retributie wordt achtergelaten op de wijze voorzien door inwendig reglement. (Ter inzage aan balie firma)
Indien niet akkoord ....niet parkeren.
Zelfde probleem gehad met plaatsen van wielklem. Stond in reglement gebouw en 'men' had kennis als men 'Privaat domein - veldwetboek art 87 7°' voorbij was gereden.
Einde verhaal...Niet akkoord... wel de klem bleef à Bfr 1000 per dag totdat er betaald was.(gezien voorwaarden)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”