boete pas na 1 jaar ontvangen.. verjaart??

snoopy1979
Topic Starter
Berichten: 1

boete pas na 1 jaar ontvangen.. verjaart??

#1 , 29 aug 2011 20:32

Vorig jaar stond ik ergens geparkeerd maar had ik niet genoeg parkeergeld betaald, ik krijg nu naar mee dan 1 jaar een herinnering voor deze boete, moet ik deze nog betalen, of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 aug 2011 21:35

een boete ( van de politie ) of een retrebutie ( belasting )?

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 29 aug 2011 21:53

Het is niet altijd duidelijk wat het verschil is tussen een belasting en een retributie. Hieronder wordt het verschil tussen de twee kort uitgelegd.

Belasting

Een belasting is een eenzijdig opgelegde verplichting vanuit de overheid waar geen individuele dienstverlening van de overheid tegenover staat. De belastingen hebben enerzijds tot doel de openbare dienstverlening in haar geheel te financieren. Anderzijds kunnen sommige belastingen ook een nevendoel hebben, bijvoorbeeld het ontmoedigen van sluikstorten en verwaarlozing.

retributie:

Een retributie is een billijke vergoeding voor een prestatie of een dienst geleverd door de stad in het individueel belang of voordeel van degene die gebruik maakt van die dienst of prestatie.

Zowel belastingen als retributies worden vastgesteld voor de gemeenteraad.


http://www.parkereninantwerpen.be/parke ... etributies" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja ik weet het het is weer van Antwerpen :lol:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”