Parkeren in parkeervak

Francois01
Topic Starter
Berichten: 12

Parkeren in parkeervak

#1 , 29 aug 2011 16:07

Voor mijn deur is er een parkeerstrook die eindigd met dwarse witte lijn een halve meter voor mijn garage .Volgens de politie mag een voertuig over de witte lijn parkeren zolang zijn wielen niet voorbij de witte lijn staan en hij zich niet voor de poort bevind.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 29 aug 2011 23:34

art. 77.5. In een parkeerzone mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen moeten staan.

Het voertuig moet dus binnen de lijnen parkeren, niet alleen de wielen. De interpretatie van die agent is nergens op gebaseerd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 30 aug 2011 00:41

De interpretatie van die agent is nergens op gebaseerd.
zoals gewoonlijk
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 30 aug 2011 23:43

En dan komen de klachtbrieven binnen dat die *** opschrijven en ik stond maar enkele cm voorbij de witte lijn..... :D

Francois01
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 08 sep 2011 17:32

Volgens onze burgemeester is het voldoende dat de wielen binnen deze lijnen staan voldoende ?
waar kan ik eventueel verdere info vinden.
alvast bedankt
françois

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 08 sep 2011 17:39

Het spreekt toch vanzelf dat de hele wagen binnen de lijnen moet staan!
Wegcode vermeldt toch duidelijk "voertuigen" (binnen de markeringen) en niet "wielen van voertuigen".....
Burgemeester is politicus, die geloof je toch niet?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Francois01
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 09 sep 2011 15:01

Politieagenten zegden ook hetzelfde , heb de vraag ook aan het BIVV gesteld gisteren maar nog geen antwoord gekregen.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#8 , 09 sep 2011 16:19

heb de vraag ook aan het BIVV gesteld gisteren maar nog geen antwoord gekregen.
zou me verwonderen dat je van daaruit een deftig antwoord krijgt
die zijn enkel bezig met de imobiliteit van vlaanderen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 09 sep 2011 16:32

Politieagenten zegden ook hetzelfde , heb de vraag ook aan het BIVV gesteld gisteren maar nog geen antwoord gekregen.
Vraag dan aan de agenten waarop zij zich baseren. Als je auto te lang is voor een parkeervak, mag die er zelfs niet staan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38601

#10 , 09 sep 2011 18:40

Klopt net zoals de SUV ingeschreven als lichte vrachtwagen op een plaats waar alleen personenauto's mogen staan.

Franciscus
Berichten: 38601

#11 , 16 sep 2011 19:11

Jaren geleden ..... toen er in de meeste gemeenten maar één commissaris was ( dus bevoegdheid officier gerechtelijke politie en officier bestuurlijke politie) was bij afwezigheid van die persoon de burgemeester, als hoofd van de politie, diegene die de PV's dan moest tegentekenen.
Wel het gebeurde dat deze dan (meestal verkeers pv - liet verdwijnen) ... gooide ze gewoon in de kachel.
Tot op een mooie dag enkele heren in burger met een mandaat de burgemeester een ritje bezorgd hebben naar het justitiepaleis.
Burgemeester heeft daar trouwens een veroordeling voor opgelopen.
Dat was een van de redenen dat er steeds een 2de officier moest aangeworven worden in de gemeente.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”